سریال‌های نوروزی امسال به لحاظ ساخت، روال عاقلانه‌تری را در مقایسه با سال‌های گذشته طی کرده‌اند. تأکید بر نگارش حجم بالایی از فیلمنامه پیش از آغاز ساخت و همچنین کلیدخوردن مجموعه‌ها در فاصله‌ای نسبتاً مناسب تا نوروز، تا اینجا روندی مطلوب را نوید می‌دهد.

هفت سین نوروزی سیما

قدس آنلاین - اینکه سریال‌های نوروزی تا چه اندازه می‌توانند در جذب مخاطبانشان موفق باشند، پرسشی است که تا آغاز پخش پاسخی قطعی نخواهد داشت؛ بویژه که تلویزیون، نوروز امسال را در غیاب یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌هایش یعنی «پایتخت» برگزار می‌کند.

عروسک‌های جدید در راهند

شاید یکی از اخبار خوبی که هم بزرگ‌ترها و هم کوچک‌ترها را خوشحال می‌کند، پخش سریال «کلاه قرمزی» است که چند سالی است که پای ثابت برنامه‌های نوروزی می‏باشد.

ایرج طهماسب به عنوان کارگردان و حمید مدرسی به عنوان تهیه‌کننده این روزها در تدارک ساخت سری جدید «کلاه قرمزی» هستند.

ایرج طهماسب و حمید جبلی امسال هم در قالبی جدید در تدارک ساخت این مجموعه پرمخاطب هستند؛ مجموعه‌ای که به رسم هر ساله شاهد حضور عروسک‌های جدیدی در برنامه خواهیم بود. علی‌رغم شایعاتی مبنی بر عدم حضور عروسک کلاه قرمزی به دلیل درگذشت دنیا فنی‌زاده (عروسک‌گردان)، امسال این عروسک در «کلاه قرمزی ۹۶» هم حضور دارد.

گردشگران در کرمان

سال ۸۹ شبکه ۲ سیما سریالی ۵۲ قسمتی به نام «مزرعه بی‌بی گندم» را با مشارکت مرکز کرمان برای گروه کودک و نوجوان تولید کرد. امسال هم همان گروه تولیدکننده برای ایام نورز ادامه آن سریال را تقریباً با همان حال و هوا تدارک دیده‌اند.

علی امانی، کارگردان مجموعه، می‌گوید: این سری هم به مانند قبل در ٥٢ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای ولی این بار با نام «خونه بی‌بی گندم» با همکاری شبکه ۲ تولید شده است. این سری از مجموعه در یک خانه قدیمی ‌و به نویسندگی هدایت کریم زاده، تهیه‌کنندگی امین امانی و کارگردانی مشترک علی و امین امانی می‌گذرد که ماجرای پیرزنی است به نام «بی‌بی گندم» که خانه‌ای بسیار زیبا و تاریخی دارد که با ورود گروهی گردشگر به خانه او، وقایع مختلفی رخ می‌دهد و در دل داستان، نکته‌هایی از پند و اندرزهای روزگار نهفته است.

وی اضافه می‌کند: این مجموعه که مخاطب آن گروه سنی کودک و نوجوان هستند، به معرفی آداب و رسوم، فرهنگ و تاریخ کرمان می‌پردازد که در مجموع ٤ اپیزود ١٣ قسمتی را تشکیل می‌دهد. ما در این سری از مجموعه، به جز بازیگران بومی ‌از حضور بازیگرانی چون نیما شاهرخ‌شاهی، یوسف صیادی، سوسن پرور، کیانوش گرامی ‌و... هم بهره برده‌ایم.

«علی‌البدل» به جای «پایتخت»

سیروس مقدم نیاز به معرفی ندارد. تولید چندساله سریال موفق «پایتخت» از او یک چهره محبوب ساخته است. چندی پیش در خبرها آمده بود که این کارگردان به‌زودی سریال «پایتخت ۶» را برای نوروز تدارک خواهد دید که ظاهرا بنا بر دلایلی که نه تهیه‌کننده و نه کارگردان حاضر به صحبت درباره آن نیستند، ساخت این سریال برای ایام نوروز منتفی است و قرار است «علیالبدل» با همان گروه ولی با سبک و سیاقی متفاوت و جدید جایگزین «پایتخت ۶» شود.

الهام غفوری، تهیه‌کننده این سریال، درباره شباهت‌های «علیالبدل» با «پایتخت» می‌گوید: این سریال به سرپرستی محسن تنابنده و به قلم خشایار الوند و حسن وارسته ماجرا و دعوای ۲ خان در یک روستایی در ناکجاآباد است که ماجراهای زیادی را به همراه دارد. «علیالبدل» در ۱۵ قسمت تهیه شده و یکی از پربازیگرترین سریال‌های سال‌های اخیر است و داستان آن در چند خانواده و در روستای کوچک در اطراف همدان می‌گذرد.

وی اضافه می‌کند: «علیالبدل» فضایی طنز و فانتزی دارد و با «پایتخت» کاملاً متفاوت است. هرچند همانند «پایتخت» شاهد طعنه‌های سیاسی در آن خواهیم بود ولی نسبت به «پایتخت»، بُعد اجتماعیِ کار به‌مراتب پررنگ‌تر است و حرف‌های جدی زیادی را در فضایی شاد بیان می‌کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.