۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 508861

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه طی روزهای گذشته ۱۶۲ میلیون تراکنش در شبکه بانکی شتاب و شاپرک به ثبت رسیده است، گفت: فعلا خبری از مسترکارت نیست.

افزایش تراکنش های بانکی به ۲۰۰ میلیون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، ناصرحکیمی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، با بیان اینکه احتمال رسیدن حجم تراکنش های بانکی به ۲۰۰ میلیون در روز وجود دارد گفت: تراکنش های بانکی نسبت به گذشته رو به افزایش است و در حال حاضر که نزدیک به ایام پایانی سال هستیم ۱۶۲ میلیون تراکنش در شبکه شتاب و شاپرک ثبت شده است و پیش بینی می شود در روزهای پایان اسفندماه به میزان ۲۰درصد به حجم تراکنش ها افزوده شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی وضعیت شبکه های پرداخت را پایدار و مناسب توصیف کرد و افزود: خوشبختانه وضعیت شبکه های پرداخت، پایدار است و درصد تراکنش های موفق از ۹۰ درصد سال های گذشته به ۹۹.۸ درصد رسیده است. ضمن آنکه فرآیند بهبود مستمر در کاربری خودپردازها وجود دارد و هر ساله از میزان تراکنش های ناموفق کاسته می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته بانک مرکزی تمهید موقتی در خصوص افزایش سقف برداشت از خودپردازها به منظور تسهیل مردم در دسترسی به وجه نقد اندیشید و اجرا کرد، افزود: در سال جاری نیز به بانک هایی که متقاضی استفاده از این تمهید هستند اجازه داده می شود از ۲۰ اسفند ۱۳۹۵  الی ۱۵ فرودین ۱۳۹۶ سقف برداشت از خودپردازهای خود را به میزان ۵۰۰ هزار تومان افزایش دهند.

به گفته حکیمی، افزایش سقف برداشت از خودپردازها شامل همه بانک ها نیست بلکه صرفاً بانک هایی که تقاضای این تمهید را به بانک مرکزی اعلام کنند، می توانند این خدمت را به مشتریان خود ارایه کنند؛ در عین حال خدمت دیگری از سوی بانک مرکزی در ایام پایان سال در حوزه نظام پرداخت صورت گرفته که آزادی  بانک ها برای انتخاب ترکیب اسکناس ها در خودپردازها است.

مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی تامین اسکناس خودپردازها را در پایان سال از جمله اقدامات بانک مرکزی اعلام و تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده وجه نقد خودپردازها در ایام پایانی سال توسط بانک مرکزی تامین خواهد شد و مشکلی از این نظر وجود نخواهد داشت.

وی همچنین در خصوص مسترکارت و ویزاکارت نیز گفت: مسترکارت مشمول تحریم‌های اولیه و یک طرفه بوده و فعلا ارتباط مستقیمی از آن نداریم و باید موانع موجود در رابطه با آن حل و فصل شود، بنابراین فعلا اتصالی وجود ندارد و سرویسی از سوی آن ارائه نمی‌شود؛ البته ایران مذاکراتی با شبکه‌های بین‌المللی غیرآمریکایی داشته و به نظر می‌رسد در سال آینده به نتایجی رسیده و اتصالاتی برقرار شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.