مشهد- سفیر استرالیا در ایران با بیان این که شیعیان ساکن سیدنی و ایرانیان مقیم این کشور خواهان تسهیل در تردد به ایران و مشهد هستند از پیگیری برای ایجاد راه اندازی خط مستقیم پروازی بین دو کشور خبر داد.

راه‌اندازی خط مستقیم پروازی میان ایران و استرالیا پیگیری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، ایان بیگز سفیر استرالیا در ایران با حضور در خراسان رضوی و دیدار با استاندار این استان با اشاره به این که سفرش به مشهد مقدس دو روزه خواهد بود، گفت: از این که نتوانستم در ۱۰ ماه گذشته که در ایران مشغول به فعالیت شدم به این شهر سفر کنم افسوس می‌خورم. خراسان رضوی دارای فرهنگ و تمدنی غنی است و ظرفیت های خوبی برای توسعه ی مناسبات و سرمایه گذاری دارد که باید از آن ها استفاده کنیم.

 وی از مشاهدات خود در سطح شهر و بنرهای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری سخن به میان آورد و تاکید کرد: نتیجه انتخابات برای ما فرقی ندارد مهم سربلندی نظام و مردم ایران است و قطعاً ما به دنبال توسعه مناسبات هستیم. ۶ مرکز در ایالت‌های بزرگ استرالیا برای شرکت ایرانیان مقیم این کشور به منظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران، پیش بینی شده است.

ایان بیگز با اشاره به سفر وزیر امور خارجه و تجارت استرالیا به ایران و مثبت بودن نتایج آن، تصریح کرد: اکنون زمان مناسبی برای گشایش و توسعه روابط است

سفیر استرالیا در ایران با بیان این که شیعیان ساکن سیدنی و ایرانیان مقیم این کشور خواهان تسهیل در تردد به ایران و مشهد هستند از پیگیری برای ایجاد راه اندازی خط مستقیم پروازی بین دو کشور خبر داد.

خراسان رضوی ظرفیت های فراوان در حوزه های مختلف دارد

در ادامه این جلسه استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به مزیت‌های منحصر به فرد استان خراسان رضوی اظهار داشت: به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استان‌های مهم و پهناور کشور به شمار می‌رویم که با اقتصادی قوی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و ... هستیم.

علیرضا رشیدیان افزود: خراسان رضوی دارای ۲۸ شهرستان، ۷۳ شهر، دو هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است که در آن ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی مشغول به فعالیت است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: وجود معادن سرشار و غنی سنگ آهن، فعالیت واحدهای فولادی، وجود ۶ هزار واحد صنعتی، تولید محصولات باغی و زراعی استراتژیک مانند زعفران و پسته از جمله مزیت‌های خراسان رضوی به شمار می رود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، افزود: مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی کشور، کانون توجه مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت است و این فرصت مهم باعث شده که ما سالانه پذیرای حدود بیش از ۲۷ میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشیم که ۲ و نیم میلیون نفر آن‌ها را زائران خارجی تشکیل می‌دهند.

رشیدیان گفت: در کنار ظرفیت زیارت، فرصت‌های فرهنگی فراوان دیگری نظیر وجود آرامگاه بزرگانی چون حکیم ابوالقاسم فردوسی، خیام، عطار و ... و اماکنی چون کاخ خورشید، پارک ملی تندوره و ...  در استان وجود دارد.

وی وجود نیروهای متخصص و توانمند، فعالیت ۲۷۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی، ۳۰۰ هزار دانشجو، ۲۵ هزار طلبه، بیش از یک میلیون دانش آموز را از دیگر مزیت‌های استان برشمرد.

استاندار خراسان رضوی قرار گرفتن ایران در کریدور شمال، جنوب و شرق، غرب، مزیت ترانزیت، دسترسی آسان به کشورهای حوزه آسیای میانه، وجود ۲ منطقه ویژه اقتصادی در جوار چهار مرز رسمی را از جمله زمینه‌های توسعه و جذب سرمایه گذاری در ایران دانست.

رشیدیان، توانمندی استان در صنعت توریسم، توریست درمانی، انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ‌ها و پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال جاری میلادی و ظرفیت‌های استان در حوزه کشاورزی و دامی را از دیگر توانمندی‌های خراسان برشمرد.

وی با بیان این که به بیش از ۲۲  مقصد خارجی به طور مستقیم پرواز داریم؛ بر لزوم راه اندازی خط مستقیم پروازی بین استرالیا و ایران به ویژه مشهد مقدس با توجه به حجم تقاضای شیعیان برای تشرف به این کلانشهر مذهبی جهان تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: هم اکنون در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، مانند فرودگاه تهران ویزای فرودگاهی صادر می‌شود.

رشیدیان به فعال بودن دفتر نمایندگی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در شمال و شرق کشور در مشهد اشاره و تصریح کرد: همچنین ۱۱ دفتر نمایندگی کشورهای خارجی و کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان در این شهر دائر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.