مشهد- رئیس اداره شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه ۴۶ درصد پرونده‌های قضایی در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود، گفت: ۷۵ درصد پرونده‌ها حقوقی هستند.

۷۵درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف حقوقی است

محمود رفسنجانی با بیان اینکه کل شعبه‌های شوراهای حل اختلاف در استان ۴۶۷ شعبه است، گفت: از این شعب ۲۹۸ شعبه شهری و ۱۶۹ شعبه روستایی است که  ۱۱۹ شعبه در مشهد و ۳۴۸ شعبه در شهرستان‌هاست.
رفسنجانی با اشاره به اینکه ۴۶ درصد پرونده‌های استان در شورای حل اختلاف بررسی می شود، افزود: در سال۹۵، ۲۶۴ هزار و ۲۹۶ فقره پرونده وارد شعب حل اختلاف استان شد که  ۲۶۳ هزار و ۳۸۸ پرونده از این تعداد مختومه شد.
وی ادامه داد: ۱۵۵ هزار و ۲۵ فقره از پرونده‌های وارد شده به شوراهای حل اختلاف مربوط به مشهد است که  ۱۵۴ هزار و ۵۹۳ فقره از این تعداد مختومه شده است.
رئیس اداره شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری ۶۱هزار و ۲۲ فقره پرونده وارد شعبه های حل اختلاف خراسان رضوی شده و ۵۹ هزار و ۴۰ پرونده نیز مختومه شده‌است.
رفسنجانی با بیان اینکه ۷۵ درصد پرونده‌ها حقوقی و ۲۵ درصد کیفری بوده است، خاطرنشان کرد: ۴۳ هزار و ۶۸۱ پرونده منجر به صلح و سازش شده است.
رئیس اداره شوراهای حل اختلاف استان با اشاره به اینکه ۱۶۹ نفر از قضات در شوراهای حل اختلاف استان فعالیت می‌کنند، گفت: یک‌هزار و ۴۴۳ نفر در استان با این شعب همکاری می‌کنند که ۸۷۴ نفر از این تعداد در مشهد فعال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.