رئیس جمعیت هلال احمر از حسن سلیقه برگزاری نمایشگاه نقاشی خادمان مهرورزی تشکر کرد و گفت: این نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا از کسانی که در تشکیل جمعیت هلال احمر فعالیت داشته اند، تقدیر شود.

ضرورت اشاعه زندگینامه اسطوره‌ها و اسوه‌های هلال احمر در جامعه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر سیدامیرمحسن ضیائی، رئیس جمعیت هلال احمر در افتتاحیه نمایشگاه خادمان جاودان  که در گالری صلح موزه جمعیت هلال احمر برگزار شد، با اشاره به اینکه حکیم ابوالقاسم فردوسی زمانی که تصمیم گرفت تاریخ ایران را بنویسد و این کار را با اسطوره سازی انجام داد، گفت: ذهن انسان نیازمند شناختن اسطوره ها و تاسی از آن ها است و در موضوعات مختلف با ارائه آموزش ها باید نگرش ها را تغییر داد.

وی ادامه داد: باید به اندازه کافی اطلاعات مربوط به اسطوره ها و اسوه ها را در سطح جامعه اشاعه داد و بهترین آن ها را در قالب اسوه ای گرانقدر به مردم معرفی کرد تا نگرش افراد جامعه نسبت به آن ها دستخوش تغییر شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تغییر نگرش انسان ها کار دشواری است، عنوان کرد: یکی از بخش های مهم تغییر نگرش انسان ها در جامعه، توجه به انسان های بزرگی است که در با انجام کاری فوق العاده و یا خلق اثری ماندگار، کارهای بزرگی انجام داده اند و به محبوبیت دست یافته اند.

به گفته وی، موضوعاتی چون خدمت داوطلبانه، ایثار، گذشت، فداکاری و کمک به همنوعان ممکن است اثرات ماندگاری در طولانی مدت نداشته باشد اما با بیان آن ها می توان مفهوم و حس گذشت و فداکاری را در جامعه ترویج داد.

توجه به اسوه های در قید حیات در نمایشگاه خادمان جاودان

دکتر ضیائی با تاکید بر اینکه یکی از معایب بزرگ جامعه ما عدم توجه به اسطوره های در قید حیات است، بیان کرد: صحبت و نظر درباره اسطوره هایی که از دنیا رفته اند همواره وجود دارد، اما نکته ای که درباره آن غفلت می شود توجه به اسوه های در قید حیات است که خوشبختانه در نمایشگاه خادمان جاودان به این موضوع توجه شده است.

وی از حسن سلیقه دست اندر کاران برگزاری نمایشگاه نقاشی خادمان مهرورزی تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: این نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا از کسانی که در تشکیل جمعیت هلال احمر فعالیت داشته اند، قدردانی شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: تشکیل جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ و کمک به همنوعان در زمان وقوع جنگ، حرکتی است که 159 سال از زمان آن می گذرد و در حال حاضر در تمام دنیا این جمعیت بشردوست و عام المنفعه حضور دارد و موفق به انجام کارهای بزرگی شده است.

شهادت در لباس خدمت افتخاری بی نظیر است

دکتر ضیائی با اشاره به اینکه افرادی که در هلال احمر خدمت کرده ودر لباس خدمت، به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند، تصریح کرد: از هر کدام از آن ها سوال شود که حتی برای لحظه ای از خدمت در هلال احمر افسوس میخورید، تمام پاسخ ها منفی است؛ کسانی که لذت خدمت به دیگران را چشیده باشد، هیچگاه آن را رها نمی کند.

وی درباره تامین سلامت معنوی انسان ها با انجام کارهای خیر، گفت: سلامت چندین بعد دارد که یکی از مهمترین آن ها سلامت معنوی است، و این بخش از سلامت جز با بخشش و کمک به دیگران به دست نمی آید.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: همه افرادی که در هلال احمر خدمت کرده اند سلامت معنوی خود را با کمک به همنوعان خود به دست اورده اند و رضایت آفریدگار خویش را نیز تامین رده اند.

یکی از مهمترین مظاهر انسانیت توجه به همنوعان است

دکتر ضیائی یکی از مهمترین مظاهر انسانیت را بی اعتنا نبودن به همنوعان دانست و اظهارداشت: کسانی که عمر خود را در راه خدمت به همنوعان خود سپری کرده اند، قطعا از فرصت پیش آمده نهایت بهره را برده اند.

وی خاطرنشان کرد: خادمان مردم در جمعیت هلال احمر هیچگاه ذهن، زبان و روح خویش را از این مجموعه ارزشمند جدا نخواهند کرد و وظیفه تک تک ما شناساندن میراث گرانقدر هلال احمر در طول تاریخ این مجموعه به تک تک افراد جامعه است.

شهدا و جانبازان امدادگر، گنجینه بزرگ و ارزشمند هلال احمر هستند

رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه نمایشگاه تصویرسازی چهره‌های ماندگار جمعیت هلال‌احمر با اعلام اینکه در زمان جنگ و 8 سال دفاع مقدس، 485 امدادگر از جمعیت هلال احمر شهید و جانباز شدند، بیان کرد: مجموعه تصاویری که در نمایشگاه خادمانِ جاوِدان به تصویر کشیده شد مربوط به اسطوره‌هایی است که در جهت اهداف هلال‌احمر، کارهای بزرگی انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه تنها ذره‌ای از کل انسان هایی که با بر تن کردن لباس هلال احمر به مردم خدمت کردند را نشان داد، گفت: این نمایشگاه برای نشان دادن و معرفی اسطوره‌ها به جوان‌ها برپا شده است و اسامی تعدادی از شهدا و جانبازان جمعیت هلال احمر نیز در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

دکتر ضیائی با بیان اینکه اسامی بسیاری از شهیدان و جانبازان در این نمایشگاه وجود ندارد، اظهار داشت: این شهیدان و جانبازان گنجینه بزرگی هستند که وجود آنها همواره در جمعیت هلال احمر بسیار مهم بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.