رئیس کمیته بین الملل شورای روسیه اعلام کرد که مجهز شدن ارتش ژاپن به سلاح های آمریکایی برای مقابله با کره شمالی ممکن است منجر به جنگ هسته ای شود.

تجهیز ارتش ژاپن به سلاح آمریکایی ممکن است موجب جنگ هسته ای شود

به گزارش قدس آنلاین، «کنستانتین کوساچف» رئیس کمیته بین الملل شورای روسیه اظهار داشت: تجهیز ارتش ژاپن به سلاح های آمریکایی، که این کشور را قادر می کند تا موشک های کره شمالی را از بین ببرد، ممکن است موجب بروز یک جنگ هسته ای شود.

کوساچف گفت: من معتقدم این موضوع به صورت بالقوه این پتانسیل را دارد که منجر به یک جنگ هسته ای شود و امیدوارم  که واشنگتن و توکیو این مسئله را درک کنند و از این موضوع صرف نظر کنند.

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن گفت: ژاپن در صورتی می تواند موشک های کره شمالی را نابود کند که تسلیحات جدید آمریکایی را خریداری کند. اگر آبه تجهیزات نظامی بیشتری از ایالات متحده خریداری کند او می تواند موشک های کره شمالی را در هوا بزند.

آبه نیز خریداری تجهیزات نظامی آمریکایی را مورد تأیید قرار داد و اعلام کرد که ژاپن قصد دارد برای افزایش قدرت دفاعی خود تسلیحات جدید آمریکایی را خریداری کند.

نخست وزیر ژاپن گفت: ما از موضع ترامپ در خصوص کره شمالی حمایت می کنیم. در حال حاضر هیچ مبنایی برای گفتگو با مقامات کره شمالی وجود ندارد و باید بیشترین فشار ممکن را به کره شمالی وارد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.