گیلان-رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، با بیان اینکه طرح آمایش، زمستان سالجاری به پایان خواهد رسید، اضافه کرد: برنامه‌های یکساله و پنج ساله تابعی از برنامه آمایش سرزمین خواهد بود.

طرح آمایش زمستان سالجاری به پایان خواهد رسید

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی ،کیوان محمدی در حاشیه نشست هم اندیشی با مجمع نمایندگان استان گیلان که درخصوص آمایش برگزار شد، با بیان اینکه هدف از برگزاری اینگونه جلسات بهره‌مندی از دیدگاه‌های نمایندگان در جهت توسعه استان است، به محورهای جلسه اشاره کرد و گفت: ارزیابی وجوه برگشتی سال گذشته یکی از محورهایی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: وضعیت استان نسبت به میانگین کشوری وضعیت مناسبی بوده و به همت مدیران و تلاش و کوشش کارشناسان دستگاه‌های اجرایی تقریبا همه بودجه استان اعم از هزینه‌ای و عمرانی مورد استفاده قرار گرفته است.

این مقام مسئول، بررسی بودجه سال ۹۶ را دومین محور جلسه برشمرد و متذکر شد: با توجه به پایان برنامه پنجم توسعه، مقرر شد مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم شاخص‌های جمعیت و محرومیت محور توزیع بودجه باشد. بر این اساس نسبت به سنوات گذشته تغییراتی در بودجه شهرستان‌ها ایجاد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، به بررسی بودجه سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در این خصوص نقاط قوت و ضعف سالیان گذشته را بررسی کردیم و سعی شده نقاط ضعف سالیان گذشته را نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال‌های گذشته در برخی موارد سلیقه‌ای عمل شده، خاطرنشان کرد: هم نمایندگان و هم دولت بر حرکت به سمت شاخص‌مند شدن تاکید دارند.

محمدی نیاز به زمان را راه ‌حل پیدا شدن شاخص‌های مناسب برشمرد و عنوان کرد: به مرور طی دو سال و اندی گذشته از احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سعی شده به شاخص‌های مناسب استان دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، با بیان اینکه آمایش از دیگر موضوعات مورد بحث در جلسه بود، تصریح کرد: برنامه آمایش به ما خواهد گفت برای دو تا سه دهه آینده برای گیلان چه برنامه‌ای داریم و در واقع دورنمای توسعه استان را مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح آمایش، زمستان سالجاری به پایان خواهد رسید، اضافه کرد: سال گذشته طرح آمایش استان به پایان رسید، اما نظر سازمان برنامه و بودجه کشور بر این بود که این طرح در حدود ۱۸ استان از جمله گیلان می‌بایست بازنگری شود لذا پس از بررسی‌های بسیار، جمع‌بندی بر آن بود تا کار بر عهده معاونت پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی گذاشته شود.

محمدی، با بیان اینکه قطعا برنامه‌های جزئی یکساله و پنج ساله تابعی از برنامه آمایش سرزمین خواهد بود، اظهار کرد: تدوین این برنامه بسیار مهم و اساسی است؛ به همین دلیل غایت بحث ما این است که که فرمانداران، نمایندگان مجلس، مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در موضوع آمایش سرزمینی مشارکت داشته باشند و ابعاد مختلف آن را در این مقطع به بحث و گفتگو بگذارند. بعد از این مرحله باید شورای برنامه‌ریزی استان و در نهایت سازمان برنامه و بودجه کشور تصمیم نهایی را اخذ کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، با اشاره به تشکیل ۱۲ کارگروه مطالعه آمایش سرزمینی، ادامه داد: هفته گذشته مجری طرح آمایش استان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این خصوص را ارائه دادند و مقرر شده پنجشنبه هر هفته جلسات کارگروه‌های مختلف برگزار شود که در پنجشنبه پیش‌ رو، جلسات کارگروه‌های محیط زیست، توریسم، زیربنایی و اقتصادی به همت و مدیریت سازمان‌های مربوطه شکل خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: برنامه آمایش در برنامه‌های کوتاه مدت و بودجه‌ریزی تاثیر بسزایی خواهند داشت لذا تقاضا داریم هرچه در توان کارشناسی استان به خصوص در بحث آمایش وجود دارد، برای آبادی استان خودمان به کار گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.