قدس انلاین : ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: آمار تجارت خارجی خراسان رضوی نشان از این دارد که واردات در این استان در طول ۲ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل از نظر وزن ۳۰ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۶ درصد رشد داشته است.

واردات به خراسان‌رضوی ۳۶ درصد رشد داشته است

امید جهانخواه  اظهار داشت: میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در طول 2 ماهه ابتدایی امسال معادل 472 هزار تن و به ارزش 354 میلیون دلار بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه وزن و ارزش کالاها در 2 ماهه ابتدایی سال گذشته به ترتیب 364 هزار تن و به ارزش 262 میلیون دلار بوده باید گفت که میزان صادرات کالاها در خراسان رضوی تا پایان اردیبهشت امسال نسبت به مدت زمان مشابه  در  سال گذشته 30 درصد از نظر وزنی و 35 درصد در ارزش دلاری رشد داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: از ارزش کل صادرات غیرنفتی در 2 ماهه ابتدایی امسال رقم یک میلیون و 523 هزار دلار از محل تجارت چمدانی و 19 میلیون و 907 هزار دلار از محل بازارچه‌های مرزی دوغارون و باجگیران بوده است.

جهانخواه با بیان اینکه مجموع واردات از گمرکات خراسان رضوی در 2 ماهه ابتدایی امسال 69 هزار تن و به مبلغ 75.8 میلیون دلار بوده است، خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل از نظر وزن 30 درصد و از نظر ارزش دلاری 36 درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: با توجه به مقایسه ارقام واردات و صادرات تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی در 22 ماهه ابتدایی امسال مثبت و معادل 278 میلیون دلار بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.