قدس انلاین : دفتر مشاوره صنعت از سال 93 در شهرک صنعتی کاویان مشغول فعالیت است که امروز بصورت رسمی افتتاح شد.

آغاز به کار نخستین دفتر مشاوره صنعت در خراسان رضوی
وحید تعقیبی مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان با اشاره به اهمیت کار دفتر مشاوره صنعت گفت : استفاده از این دفتر در شهرک کاویان و الگو برداری از آن در شهرک‌های دیگر باعث شد که کارخانه‌های متعددی در شهرک‌های صنعتی دیگر نیز راه اندازی شود.

وی افزود: یکی از معضلات شهرک‌های صنعتی این است که بسیاری از زمین‌های واگذار شده بلااستفاده مانده اند و ما موظف هستیم طبق قانون شرکت شهرک‌ها هرزمینی که تا مدت 3 سال مورد استفاده قرار نگیرد را به خلعیت برسانیم.

تعقیبی ادامه داد: از سال 93 طرحی در این شهرک با عنوان دفتر مشاوره صنعت فعالیت کرد که هر خریداری که برای خرید زمین به شهرک مراجعه می‌کرد مورد راهنمایی و مشاوره کامل قرار می‌گرفت از جمله بحث فروش زمین و واحد‌هایی که بلااستفاده بودند.

مدیرعامل شهرک صنعتی کاویان گفت: بیش از 10 مورد از واحد‌های موجود در شهرک که به دلایل مختلف بانکی، سرمایه در گردش استفاده نمی‌شد و وجود آن‌ها باعث ایجاد مزاحمت و صرف هزینه‌های بیت المال بود با راهنمایی در این دفتر به متقاضیانی که تمایل به استفاده از آن‌ها در فاز 1 شهرک صنعتی کاویان داشتند با هزینه کمتری فروخته شد.

وی افزود: استفاده از این روش منجر به فروش 8 واحد به افراد متقاضی بود که در این روش هم فروشنده زمینش بفروش می‌رسید و هم خریدار کارش چندسال جلوتر می‌افتاد و هم خود شهرک که اموال بیت المال را نگهداری می‌کند به سود می‌رسد.

مدیر عامل شهرک صنعتی کاویان با بیان اینکه ایجاد رونق در واحد‌های تولیدی باعث اشتغالزایی می‌شود، گفت: از سال 93 که 2 هزار و 650 نفر در این شهرک مشغول به کار بودند در حال حاضر به 4 هزار و 25 نفر شاغل افزایش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.