در حالی که شرایط اقتصادی هر روز عرصه را بر حقوق بگیران تنگ و تنگ‌تر می‌کند، هستند حقوق بگیرانی که بنا به دلایلی چند ماه از دریافت حقوق بی‌بهره بوده‌اند.

چشم انتظاری کارگران شهرداری فیض‌آباد  برای دریافت حقوق چهار ماهه شد

حقوقی که قرار است نان سر سفره‌شان شود و معیشت خانواده را تأمین کند. قسط و قرض و معوقات هم که بماند. در این دسته، گروهی از کارگران و کارکنان شهرداری شهر فیض آباد که تعداد قابل توجهی را شامل می‌شوند(حدود ۶۰ نفر) تقریباً چهار ماه است، حقوق آن‌ها توسط شهرداری مرکز شهرستان مه ولات پرداخت نشده است.

  چهار ماه بدون حقوق

یکی از کارگران ناراضی با اشاره به شرایط فعلی زندگی‌اش به خبرنگار ما گفت: حدود چهارماه است که شهرداری حقوق ما را پرداخت نکرده است. باور کنید دیگر نمی‌دانیم باید نزد چه کسی بریم و شاکی شویم. انگار هیچ کس حرف ما را نمی‌شنود.

او ادامه می‌دهد: با وضعیت کنونی که هر روز گرانی بیشتر و بیشتر می‌شود، من که یک کارگر ساده هستم، چگونه می‌توانم بدون حقوق زندگی‌ام را اداره کنم و از پس هزینه‌های سرسام آور آن بر بیایم؟

این کارگر شهرداری شهر فیض آباد درخواست می‌کند، نام و نشانش در گزارش برده نشود و این گونه می‌گوید: می‌ترسم اگر اسمم را ببرم از فردا بگویند دیگر سرکار نیا و همین کاری را هم که الآن دارم از دست بدهم. شما را بخدا صدای ما را به گوش مسئولان ارشد استان خصوصاً استاندار خراسان رضوی برسانید. آن‌ها حتماً ازمشکلات شهر ما خبرندارند و نمی‌دانند در شهر کوچکی مثل فیض آباد آقایان مسئول فقط و فقط دنبال سیاسی کاری هستند و معیشت و رفاه مردم برایشان هیچ اهمیتی ندارد! اگر این گونه بود، صدای ما و خانواده‌های ما را می‌شنیدند و مشکل حل می‌شد.

  بیمه‌ای که اعتبار ندارد

یکی دیگر از کارکنان شهرداری فیض آباد نیز با تأیید پرداخت نشدن حقوق کارگران و کارکنان این شهرداری طی چهار ماه گذشته به خبرنگار ما گفت: سؤال ما این است که مسئولان شهرداری فیض آباد اگر حقوق نداشته باشند، حاضرند با هر شرایطی سر کارشان حاضر شوند؟ چرا باید با قشر ضعیف و آسیب‌پذیر کارگر و کارمند این گونه برخورد شود که هر روز شرمنده زن و بچه‌اش شود؟ چراکه درآمدی ندارد و حقوقی را که برایش عرق ریخته و تمام امیدش هم به آن بوده، چند ماه است، دریافت نکرده است.

او در ادامه می‌افزاید: تا قبل از این حقوق اکثر ما را پیمانکار پرداخت می‌کرد کم یا زیاد سرانجام حقوقی داشتیم که روی آن حساب کنیم، اما در این چند ماه که پیمانکاری دیگروجود ندارد و شهرداری حقوق داده، نزدیک به چهار ماه است که حقوق ما معوق شده و تمام برنامه‌های زندگی ما بهم ریخته است. این در حالی است که حق بیمه ما هم از سوی شهرداری واریز نشده و دفترچه بیمه‌ها هم اعتبار ندارد!

  مسئولان صدای ما را نمی‌شنوند

یکی دیگر از همین کارگران با حالتی غمگین و ناامید می‌گوید: باور کنید در این مدت از بس که به دوست و آشنا رو انداختم و برای تأمین هزینه‌های زندگی‌ام درخواست مساعدت کردم، دیگر خسته شده‌ام. چه قدر دیگر می‌توانم به خانواده‌ام قول امروز و فردا بدهم؟ همین ابتدای مهر بچه هایم می‌خواستند به مدرسه بروند، باور کنید شرمنده آن‌ها شدم. هربار هم که رفتیم درخواست حقوق کردیم، گفتند پیگیری می‌کنیم. چه قدر دیگر باید بگذرد که آقایان به فکر بیفتند و حقوق ما را بعد از چند ماه پرداخت کنند؟

او می افزاید: مسئولان شهر و شهرستان هم که انگار خوابند و صدای ما را نمی‌شنوند.

البته توقع زیادی از مسئولان شهری و شهرستانی که از فرماندارش گرفته تا اکثر مدیران اداراتش غریبه هستند و از شهرهای دیگر آمده‌اند، نمی‌رود. وقتی اعضای شورای شهرما شهرداری برای فیض آباد انتخاب می‌کنند که چندان سابقه مدیریتی در کارنامه فعالیتش ندارد و فقط و فقط مسائل سیاسی و حزبی ملاک انتخاب می‌شود، توقعی بیشتر از این نمی‌شود داشت.

  رئیس شورای شهر حاضر به پاسخگویی نشد!

برای روشن شدن موضوع پرداخت نشدن حقوق کارگران و کارکنان شهرداری فیض آباد مه ولات با عزار، رئیس شورای شهر تماس گرفتیم که وی با اعلام این موضوع که به ما گفته شده است، تلفنی مصاحبه نکنید از دادن پاسخ به این پرسش خودداری کرد و اظهار داشت: مصاحبه باید حضوری باشد و با ارائه کامل مدارک شناسایی!

این در حالی بود که وقتی رئیس شورای شهر فیض آباد با اصرار خبرنگار ما مبنی بر سرانجام حقوق معوقه این کارگران مواجه می‌شود، می‌گوید: امروز(دیروز) جلسه شورا برگزار خواهد شد و این موضوع را در این جلسه مطرح خواهیم کرد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.