حُسنی مبارک رئیس جمهور پیشین مصر که برای شهادت در پرونده محمد مرسی به دادگاه قاهره فرا خوانده شده بود ولی در جلسه دادرسی حاضر نشد، برای بار دیگر در روز ۲۶ دسامبر به دادگاه احضار شد.

احضار مجدد حسنی مبارک به دادگاه برای شهادت در پرونده مرسی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حُسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین مصر که توسط دادگاه قاهره برای ادای شهادت به دادگاه فرا خوانده شده بود، در دادگاه حاضر نشد، بنابراین دادگاه قاهره تصمیم گرفت تا جلسه دادگاه را به روز ۲۶ دسامبر ۲۰۱۸ میلادی (۵ دی ماه) موکول کند.

قرار است، حسنی مبارک که حکومتش در انقلاب ۲۰۱۱ سرنگون شد، در جریان محاکمه مجدد جانشین خود یعنی محمد مرسی شهادت دهد؛ رئیس جمهوری که دولت وی به دنبال اعتراضات مردمی گسترده سال ۲۰۱۳ به دست ارتش سرنگون شد.

رسانه‌های مصر گزارش دادند که مبارک در جلسه روز یکشنبه دادگاه حضور نیافت و به جای او، فرید الدیب، وکیلش در دادگاه حاضر شد.

محمد مرسی که نخستین رئیس جمهور منتخبی بود که از طریق دموکراسی در مصر انتخاب شد، در سال ۲۰۱۵ به سبب پرونده حمله به چند زندان در حوادث انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ به اعدام محکوم شد؛ اما دادگاه سال گذشته حکم تجدید نظر او را پذیرفت و دستور محاکمه مجددش را صادر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.