یوسف داودی گفت: علی‌رغم اینکه یک چهارم بودجه کشور صرف واردات نهاده‌های دامی و برخی محصولات کشاورزی مانند گوشت می‌شود، اما نه مردم از قیمت گوشت و نه تولیدکنندگان از قیمت نهاده‌ها راضی هستند.

یک چهارم بودجه کشور صرف واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی می‌شود

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، امروز یوسف داودی نماینده دامپزشکان کشور در مجلس در پنجمین کنگره بین‌المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ با بیان اینکه سالانه هزار میلیارد تومان صرف واردات نهاده‌های دامی و محصولات کشاورزی مانند گوشت می‌شود، گفت: این رقم حدود یک چهارم کل بودجه کشور است و همچنان نارضایتی درباره قیمت بین مردم و تولیدکنندگان وجود دارد. 

نماینده مردم سراب گفت: کل بودجه سال ۹۸ با احتساب یک و نیم میلیون بشکه صادرات نفت به قیمت ۵۴ دلار حدود ۴۰۷ هزار میلیارد تومان بسته شده است که تقریبا ۲۵د رصد آن صرف نهاده‌های دامی و محصولاتکشاورزی می‌شود. 

به گفته داودی ۹۵ درصد ذرت، ۹۰ درصد کنجاله سویا و حدود ۵۰ درصد جو در کشور وارداتی است و باید این نگاه در وزارت جهاد کشاورزی عوض بشود و بتوانیم اینها را در داخل تولید کنیم. 

وی با بیان اینکه یک میلیارد دلار ارز صرف واردات اینها می‌شود، گفت: با این وجود نتوانسته‌ایم ثبات و تنظیم قیمت در بازار ایجاد کنیم. 

نماینده دامپزشکان کشور در مجلس در ادامه به جذب بیش از اندازه دانشجویان دامپزشکی به عنوان معضل بزرگ اشاره کرد و گفت: هدف از راه‌اندازی دانشگاه آزاد این بود که عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته در حوزه دانشگاه را پوشش بدهد، اما در حال حاضر جذب بیش از اندازه دانشجو تاثیر معکوس گذاشته است. 

وی ادامه داد: حقیقت این است که در کنار دانشگاه آزاد که مدام به خاطر پول جذب‌های چند برابری کرد دانشگاه‌های دولتی هم رقیب جدی آنها شد و با ایجاد دانشگاه‌های شبانه و پیام نور آنها هم مدام از مردم پول گرفتند و دانشجویان پولی جذب کردند که برخلاف قانون است. 

داودی گفت: براساس قانون دانشگاه‌های دولتی نباید از مردم پول بگیرند. 

امروز پنجمین کنگره بین‌المللی کلینیسین‌های دام‌های بزرگ که در سال همایش‌های رازی برگزار شد به بزرگداشت دکتر تقی تقی‌پور بازرگانی مزین بود. دکتر تقی‌پور دامپزشک ۷۰ ساله است که ۴۰ سال سابقه تدریس و تشخیص در حوزه دامپزشکی را داشته و مسئولیت‌هایی را نیز در حوزه دامپزشکی کشور داشته است.

وی از منطقه گیلان است و ۱۶ تشخیص اولیه در ایران و ۸ تشخیص اولیه بیمار در کل جهان به نام او ثبت شده است.

در ا ین مراسم همه سخنرانان از خدمات شایسته این استاد تقدیر و قدردانی کردند و حضار بارها و بارها به پاس تقدیر از زحمات ایشان همگی سرپا ایستادند و دقایقی طولانی کف زدند. 

در این مراسم از خدمات شایسته استاد تقی تقی پور بازرگانی تقدیر به عمل آمد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.