تیم کشتی آزاد خراسان رضوی سکوی سوم کشور کسب کرد
به گزارش قدس آنلاین ، در بسته خبری امروز ورزشی اخباری از رشته‌هایی از جمله کشتی، ورزش همگانی و تنیس روی میز منتشر شده است.

ورزش همگانی بیش از 60 رشته را زیرپوشش دارد

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد ظهر امروز در نشست خبری که در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزارشد، گفت در برخی از فعالیت‌ها موازی کاری با اداره کل پیش می‌آید و بر این باور هستیم اداره مشهد باید از تمام توان و ظرفیت خود درراستای کمک به اداره کل ورزش استان استفاده کند.

احمد صالح‌نژاد با اشاره به اینکه ما موضوعی فراتر از قانون در هیات شهرستان نمی‌خواهیم، بیان کرد: هیات‌ها در مشهد به سه دسته تقسیم می‌شوند که گروه اول به درستی کار خود را انجام می‌دهند، در دسته دوم با نیمی از ظرفیت خودشان فعالیت می‌کنند، دیگر اینکه هیات مشهد وجود ندارد که یکی از مشکلات در عدم وجود هیات مشهد، درآمد هیات استان از این شهر و جلوگیری از شکل‌گیری هیات شهرستان است، همچنین بسیاری از وظایف هیات‌های مشهد را هیات‌های استان انجام می‌دهند.

وی در خصوص باشگاه‌های ورزشی افزود: متولی اصلی رسیدگی و نظارت به باشگاه‌های ورزشی در مشهد، اداره ورزش مشهد است که تشکیل پرونده درآن صورت گرفته و فقط صدور مجوز به استان واگذار می‌شود، همچنین در مشهد حدود ۲ هزار باشگاه فعالیت دارند که بخش عمده‌ای از مردم در آنها به فعالیت مشغول هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد در خصوص ورزش حاشیه شهر مشهد عنوان کرد: حاشیه شهر مشهد از مسائل و مشکلات کشوری است که باید بیشتر به آن رسیدگی شود و فعالیت‌های انجام شده در آن با دلسوزی بیشتری صورت بگیرد.

صالح‌نژاد با بیان اینکه ورزش همگانی به معنی ورزش همه مردم به آسان‌ترین شکل ممکن‌ است، گفت: ورزش همگانی مشهد در کشور پیشتاز است و بیش از ۶۰ رشته را زیرپوشش دارد که اخیرا مردم و خانواده‌ها به‌خصوص بانوان به آن گرایش بیشتری پیدا کرده‌اند، ولی متاسفانه این مقوله از دید رسانه‌ها مخفی مانده است.

وی در خصوص ورزش قهرمانی نیز اظهار کرد: ورزش قهرمانی در حال حاضر توسط هیات استان‌ها حمایت می‌شود و شهرستان‌ها به فراخور ظرفیتشان به این موضوع کمک می‌کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد در خصوص برنامه‌های دهه فجر عنوان کرد: بیش از ۱۲۰ برنامه که اغلب آنها همگانی هستند برای این دهه مبارک پیش‌بینی شده است که تعدادی از آنها از هفته گذشته شروع شده و تا آخر بهمن نیز ادامه دارد، همچنین، هیات‌های ورزشی نیز برنامه‌های خود را در این راستا اعلام کرده‌اند.

صالح‌نژاد ادامه داد: ورزش همگانی تا افق ۱۴۰۴ باید به استفاده ۵۰ درصدی مردم برسد که در حال حاضر این میانگین در کشور حدود ۲۱ درصد است، همچنین خراسان رضوی در این موضوع رتبه نخست را در کشور دارد.

وی با بیان اینکه سه مجموعه ورزشی قدس، جعفریان و شهید رجایی در اختیار اداره مشهد است، گفت: این سالن‌ها به همراه ۴ سالن دیگر در اختیار این اداره است که طبق ماده ۸۸ به اجاره بخش خصوصی در آمده و سابقا بخشی از اجاره دریافتی از آنها به استان و بخشی به اداره مشهد واریز می‌شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد ادامه داد: بعد از حضور فتاحی، مدیر کل ورزش و جوانان استان قرار بر این شد که کل اجاره پرداختی که حدود ۱۰ میلیارد ریال از ابتدای سال است، به حساب اداره مشهد درراستای رسیدن به جایگاه حقیقی هیات‌های مشهد، واریز شود.

صالح‌نژاد در خصوص سرانه ورزشی هر نفر در مشهد تشریح کرد: براساس تقسیم متراژ اماکن ورزشی شهر بر تعداد مردم این عدد به‌دست می‌آید که برای مشهد به ازای هر نفر ۴۰ سانتی‌متر بوده، ولی نیاز واقعی مردم بیشتر از این مقدار است.

وی در خصوص ورزش صبحگاهی مشهد نیز اظهار کرد: ورزش صبحگاهی در مشهد بنیان نهاده شده و در حال حاضر به صورت جدی در حال پیگیری است، گروه‌های متعددی دراین خصوص فعالیت دارند، همچنین ۵۰ پایگاه در این خصوص در حاشیه شهر فعال شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد درخصوص مجموعه تختی گفت: بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان در تختی هزینه شده و مجموعه پس از سال‌ها مستهلک شده است و باید در سال ۹۸ نیز در آن هزینه‌هایی صورت بگیرد.

تیم کشتی آزاد نوجوانان خراسان رضوی در رقابت‌های قهرمانی کشور به مقام سوم دست یافت

مسابقات قهرمانی کشتی آزاد نوجوانان کشور در گروه «الف» که از پنجم بهمن در مراغه آذربایجان شرقی آغاز شد و روزگذشته در بامعرفی برترین‌ها پایان یافت.

تیم خراسان رضوی با تیم‌های مازندران، لرستان، توابع تهران و قزوین در گروه «الف» و تیم‌های تهران، آذربایجان شرقی، البرز، همدان و کرمانشاه در گروه «ب» این مسابقات قرار داشتند.

در دیدار رده‌بندی تیم خراسان رضوی با نتیجه ۹ بر یک تیم آذربایجان شرقی را شکست داد و بر سکوی سوم کشور ایستاد.

در قسمت انفرادی نیز امیر حسین متقی و مهراب بابایی مدال طلا و احمد محمدنژاد جوان، مجتبی عرفانی، سید حسین میرحسینی و مصطفی طغانی مدال نقره این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

احمد محمدنژاد جوان، مجتبی عرفانی سبزوار، علی صفایی، سجاد نرگسی کلوخی، داوود صبوری، سید حسین میرحسینی، امیر حسین متقی، علیرضا محمدی تنگل شور، سجاد ابراهیمی کاریزکی، سجاد حسین آبادی، مهراب بابایی، مصطفی طغانی جوزقانی کشتی‌گیران تیم اعزامی این استان بودند.

ناصر زینل نیا طوسی، مرتضی علیزاده، سید عباس عربی نیز به عنوان مربی و جمشید عامل درویش به عنوان سرپرست مربی تیم اعزامی خراسان رضوی در مسابقات کشتی آزاد نوجوانان کشور را همراهی کردند.

فعالیت ۱۸۰ نفر از بانوان مشهدی در لیگ‌های ورزشی کشور

مسؤول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان مشهد ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اولویت‌های ما در ورزش بانوان، ورزش همگانی است که اهمیت دادن به این موضوع سبب شده، به ورزش حرفه‌ای نیز کمک شایانی شود.

سمیرا دانایی در خصوص ورزش‌های روستایی بیان کرد: ۲۸ جشنواره، ۵ مسابقه و ۶ پیاده‌روی برای حدود ۱۱ هزار نفر از بانوان روستایی برگزار شده، همچنین طرح سنجش قامتی برای این بانوان از ابتدای سال جاری در سه روستا انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت ورزش همگانی، تصریح کرد: ۷۸ برنامه از جمله همایش‌ها، جشنواره‌ها و ورزش‌های صبحگاهی برای بیش از ۲۴ هزار نفر از مردم شهرستان برگزار شده است.

مسؤول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان مشهد ادامه داد: از این تعداد، ۱۴ برنامه مختص بانوان و ۶۴ برنامه به صورت خانوادگی و در راستای تحقق سیاست‌های کلی خانواده به ویژه بند ۵ و ایجاد فرصت برای حضور اعضای خانواده در کنار یکدیگر صورت گرفته است.

دانایی خاطرنشان کرد: ۵۲ مسابقه در سطح شهرستان با حضور ۲۵۰۰ نفر از بانوان نیز در رشته‌های مختلف از جمله والیبال، دو و میدانی، ووشو، کراس فیت، دارن و آمادگی جسمانی برگزار شده، همچنین مشهد میزبان ۱۶ مسابقه از مسابقات کشوری و استانی از ابتدای سال جاری بوده است.

وی در خصوص ورزش حرفه‌ای بانوان گفت: حدود ۱۸۰ نفر از بانوان مشهدی در لیگ‌های هندبال، بسکتبال، تنیس روی میز و بسکتبال با ویلچر کشور مشغول به فعالیت هستند، همچنین ۳۴ نفر از این ورزشکاران در عضویت تیم ملی نیز هستند.

مسؤول ورزش بانوان اداره ورزش و جوانان مشهد افزود: ۱۶۸ باشگاه ورزشی مختص بانوان در مشهد مشغول به فعالیت هستند، همچنین ۷۸۰ باشگاه ورزشی نیز به صورت مشترک آقایان و بانوان و ۶ باشگاه مختص کودکان نیز با ظرفیت ۹۰ هزار نفر در مشهد مشغول به کار هستند.

دانایی اضافه کرد: علاوه بر برنامه‌های مختلف در ورزش همگانی با توجه به سیاست‌های اداره، به ورزش گروه‌های خاص نیز توجه ویژه‌ای داشته‌ایم که از جمله آن می‌توان به برگزاری کارگاه ورزش مخصوص بانوان سرپرست خانوار، برنامه برای آسیب دیدگان اجتماعی و ورزش در محیط کار مخصوص بانوان اشاره کرد.

اعزام بانوان ورزشکار به مسابقات جهانی تنیس روی میز

مسابقات جهانی تنیس روی میز اول تا هشتم اردیبهشت ماه ۹۸ در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود و از ایران در بش بانوان، مهشید اشتری و ندا شهسواری که دو نفر اول بازیکنان ایرانی در رنکینگ جهانی هستند، به این مسابقات اعزام می‌شوند.

این مسابقات در دو بخش انفرادی و دوبل برگزار می‌شود و ملی‌پوشان ایران به مصاف حریفان خود می‌روند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.