مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی و مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته ایران شرکت می کند.

خراسان رضوی خاص‌ترین استان در زیارت و گردشگری است
به گزارش قدس آنلاین  و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر افزود: خراسان رضوی در زمینه برخورداری از تعداد بالای تاسیسات گردشگری به ویژه واحدهای اقامتی، ورود گردشگر، ایجاد اشتغال پایدار ، تعداد و حجم پروژه های سرمایه گذاری در بخش گردشگری پیشگام و "استان برترین‌ها" به شمار می رود. 
وی افزود: وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم در مشهد مقدس این شهر و استان را به خاص ترین استان کشور در زمینه جذب زائر و گردشگر تبدیل کرده است و به برکت حضور این امام گردشگری این استان بیشترین تعداد واحد اقامتی را دارد.
وی با بیان این که حدود 2230  واحد تاسیسات گردشگری فعال در خراسان رضوی وجود دارد، اظهارکرد: تعداد زیادی از تاسیسات گردشگری استان در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران شرکت می کنند که این فرصتی برای ارائه ظرفیت های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی خراسان رضوی است.
وی یادآورشد: خراسان رضوی علاوه بر وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) پیشینه ای تاریخی و کهن دارد و  و از گذشته تاکنون خواستگاه علم و فرهنگ بوده است.
مکرمی‌فر ادامه داد: دردوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته  که از 23 تا 26 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود فرصتی است تا مردم علاقه‌مند به تاریخ، تمدن، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی آشنا شوند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.