مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی از اجرای طرح «ایستگاه کیلومتر 30» در نوروز امسال در جاده‌های استان خبر داد.

اجرای طرح «ایستگاه کیلومتر 30» در نوروز امسال در جاده‌های خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، ابوالفضل مکرمی‌فر امروز در جلسه شورای اداری استان در سالن اجتماعات استانداری، اظهار کرد: ستاد خدمات سفر ستاد دائمی بوده و در طول سال فعال است اما به دلیل ایام پیک و نوروز که ۴۰ تا ۵۰ میلیون سفر صورت می‌گیرد، این ستاد فعال می‌شود و شکل فوق‌العاده‌ای به خود می‌گیرد.
وی با بیان اینکه ستاد خدمات سفر از ۱۵ دی تا ۱۵ اسفند ۵ جلسه داشته است، عنوان کرد: آخرین جلسه را در خدمت استاندار بودیم و 12 کمیته و 40 دستگاه خصوصی نیز حضور داشتند که تمامی تمهیدات لازم را برای مسافران و زائران فراهم می‌کند. جلسات در 28 شهرستان استان هر دو هفته یک بار تشکیل شده و ۶۰ مصوبه داشتیم. کلیه اقداماتی که انجام شده با تاکید استاندار و رییس ستاد خدمات سفر بوده که در جلسه پنجم تاکیدات بیشتر بر این بود که بتوانیم سفری کم‌حادثه و باسلامت و با رضایتمندی و میزبانی خوب برای زائران و مسافران فراهم کنیم.
مکرمی‌فر افزود: در مانور ۲۲ اسفند که با حضور استاندار، ۱۲ کمیته ستاد خدمات سفر و ۴۰ دستگاه صورت گرفت، تمامی ظرفیت‌ها رصد شد که این استعداد و ظرفیت در ایام تعطیلات نوروز برای مسافران و زائران اجرایی خواهد شد. ما در ایام تعطیلات بازدیدهای نظارتی مشترکی با تمانی دستگاه‌های نظارتی در طول ایام نوروز خواهیم داشت. روزنامه صبح امروز تنها روزنامه‌ای خواهد بود که خدمات ستاد خدمات سفر را در طول ایام تعطیلات ارایه خواهد کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی ادامه داد: سامانه ۰۹۶۲۹ سامانه ملی اطلاع‌رسانی کشور است. دبیرخانه ستاد خدمات سفر مستقر در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پاسخگوی مشکلات از سوی مسافران و زائران خواهد بود که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: امسال ابتکار جدیدی بر اساس پیشنهاد پلیس راهور ارایه شده که آن ایستگاه کیلومتر ۳۰ است.  بیشترین تصادفات در 30 کیلومتری شهرستان‌ها و مقصد اتفاق می‌افتد، بنابراین ایستگاه‌هایی در مقاصد ورودی شهر مستقر هستند که برای جلوگیری از تصادفات موثر خواهد بود.
مکرمی‌فر با اشاره به اینکه دو سمینار آموزشی داشتیم، تصریح کرد: یک سمینار برای عوامل اجرایی در 14 اسفند و دیگری همایش آموزشی فرهنگ رسم میزبانی با حضور 300 نفر از اعضای ستاد خدمات سفر در 21 اسفند با محوریت شهرداری انجام شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های کمیته‌ها برای نوروز ۹۸، گفت: کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد اجرایی ستاد خدمات استان، آماده‌باش کاملی در بخش حوزه درمانی دارند، ۶۶ بیمارستان، 289 درمانگاه، 159 درمانگاه شبانه‌روزی، 72 درمانگاه دندانپزشکی که 11 مورد شبانه‌روزی بوده، ۲۲۲ پایگاه فعال شهری و جاده‌ای اورژانس 115، 247 آمبولانس فعال، ۱۲۳ پایگاه جاده‌ای، ۹۹ پایگاه شهری که بیش از هزار نیروی فنی در این بخش فعال هستند، در آماده‌باش کامل قرار دارند.
وی اضافه کرد: 932 داروخانه که 116 مورد در سطح استان و 70 مورد در مشهد شبانه‌روزی بوده، به طور کامل در سطح مشهد و شهرستان‌ها آماده‌‎باش هستند. 180 تیم بازرسی بهداشت در غالب طرح بسیج سلامت از 20 اسفند تا 16 فروردین فعالیت خود را آغاز کرده و ادامه می‌دهند.
مکرمی‌فر با بیان اینکه در بخش کمیته فرهنگی و اجتماعی اداره کل ارشاد برنامه‌ای برای نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و نمایش‌های خیابانی دارد، عنوان کرد: اداره کل اوقاف طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه و غبارروبی و عطرافشانی را دارد. در کمیته حمل و نقل نظارت بر سطح ایمنی جاده‌‎ها، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها، سرویس‌های میان‌راهی و ایجاد کمیته 3030 توسط پلیس‌راه را انجام دادند و در حال آماده‌باش هستند. نظارت بر فروش بلیط‌های نوروزی نیز از دیگر اقدامات است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی بیان کرد: در کمیته امداد و نجات ۴ دستگاه بالگرد در سطح استان در محل خطر و حادثه‌خیز مستقر خواهند بود. بهبود رفتارهای ترافیکی، طرح مروجین سلامت و ۵۰ واحد امدادی از دیگر کارها است. کمیته خدمات شهری اقدامات گسترده‌ای توسط شهردار و شهرداران در سطح استان انجام دادند.
وی خاطرنشان کرد: در مشهد  ۲۶ پایگاه راهنمای زایر به صورت دو شیفت انجام وظیفه خواهند کرد. تلفن راهنمای زائر به شماره  ۳۱۳۵ در دو شیفت اطلاع‌رسانی را در ایستگاه‌های ورودی مشهد به ویژه قوچان، نیشابور، راه‌آهن، پایانه و فرودگاه انجام خواهد شد که از امروز شروع به کار کردند.  ۱۴ میلیون بروشور و تراکت از سوی شهرداری چاپ شده و در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.
 مکرمی‌فر افزود: بازسازی 10 کیلومتر از ورودی مبادی مشهد با ۱۸۰۰ تن جمع‌آوری نخاله انجام گرفته و ۱۳ میلیون گل در سطح شهر کاشته شده است. ۹۰۰ المان شهری در سطح مشهد و مبادی ورودی قرار گرفته است. در مجموع ۷۷۹ سرویس بهداستی موقت و دائم در مشهد و مبادی ورودی توسط شهرداری قرار داده شده است. ۱۰۰ دستگاه تاکسی ون پیرامون حرم مطهر مستقر خواهند شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه دیدار با مقام معظم رهبری از توفیقاتی است که هر سال نصیب ما خواهد شد، تصریح کرد: این دیدار در اولین روز فروردین انجام خواهد شد. به جز سرویس‌های موجود، شهرداری ۲۵۰ اتوبوس فوق‌العاده به مسیر حرم فراهم نموده، دستگاه‌های نیروی انتظامی، فرمانداری و شهرداری سایر تمهیدات لازم را برای این رویداد فراهم نمودند.
وی ادامه داد: کمیته تبلغیات صداوسیما، بیش از 6 هزار صدا و 3 هزار دقیقه برنامه برای زائرین خواهد داشت. رادیو زیارت نیز هر روز ۹۰ دقیقه برنامه دارد. جشن نوروزگاه از سوی سازمان میراث فرهنگی به دلیل دستورالعمل دولت برای نشاط مردم انجام خواهد شد که ۱۶۸ جشن نوروزگاه در سراسر استان برپا می‌شود و ۳ فروردین با حضور استاندار در آرامگاه فردوسی به بهره‌برداری خواهد رسید. ۱۱۳ موزه در استان از صبح تا ۷ شب فعال هستند که در صورت استقبال تا 9 شب ادامه پیدا خواهد کرد. ما نظارت بر بازار را نیز داریم.  نظارت‌ها، اطلاع‌رسانی‌ها و تمهیدات لازم برای میزبانی ۸ میلیون زایر و مسافر در ایام تعطیلات فراهم شده است.
مکرمی‌فر گفت: دیدار با مقام معظم رهبری از توفیقاتی است که هر سال نصیب ما خواهد شد، این دیدار در اولین روز فروردین انجام خواهد شد. به جز سرویس‌های موجود، شهرداری ۲۵۰ اتوبوس فوق‌العاده به مسیر حرم فراهم نموده، دستگاه‌های نیروی انتظامی، فرمانداری و شهرداری سایر تمهیدات لازم را برای این رویداد فراهم نمودند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.