از کشورهای مختلف عده‌ای به دنبال این هستند که هم برجام حفظ شود و هم درگیری در منطقه نشود. با توجه به اهمیت برجام می خواهند امور به گونه‌ای پیش رود که رضایت ایران جلب شود. اما این تلاش ها به این معنا نیست که مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا انجام شود.

گزینه سخنگویی دولت آخر هفته با رئیس جمهور دیدار می‌کند/ بن علوی برای میانجیگری نیامده بود

 محمود واعظی اظهار داشت گزینه نهایی سخنگویی دولت انتخاب شده و آخر هفته با رئیس جمهور دیدار خواهد کرد که امیدواریم مورد پسند ایشان قرار گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به قدس آنلاین افزود: از وی خواسته شده تا برنامه خودش را به صورت مکتوب برای ارائه به رئیس جمهور ارائه دهد.

وی که در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شده بود در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار قدس آنلاین درمورد اظهار نظرها و خبرهای غیر رسمی منتشر شده در مورد خروج دو لایحه مرتبط با FATF یعنی لوایح پالرمو و مبارزه با تأمین مالی ترویسم از دستور کار مجمع، گفت: من نشنیده‌ام که این لوایح از دستور کار خارج شده باشند. این لوایح در مجمع به کمیسیون‌ مربوطه ارجاع داده شدند و مجددا بررسی‌ها انجام می‌شود تا هر گاه لازم شد به صحن بیایند.

مذاکره معنا ندارد

واعظی همچنین درباره رایزنی‌های وزیر خارجه عمان با ظریف  در سفر غیر منتظره به تهران و اینکه وی حامل پیامی در رابطه با میانجیگری بین ایران و آمریکا در مورد تنش‌های اخیر بوده است؟ به خبرنگار قدس آنلاین گفت: این روزها مخصوصا از ۱۸ اردیبهشت به این سوی شاهد بودیم که از کشورهای مختلف عده‌ای به دنبال این هستند که هم برجام حفظ شود و هم درگیری در منطقه نشود. با توجه به اهمیت برجام می خواهند امور به گونه‌ای پیش رود که رضایت ایران جلب شود. اما این تلاش ها به این معنا نیست که مذاکره‌ای بین ایران و آمریکا انجام شود.

وی افزود: فکر می‌کنم تا زمانی که مسئولان دولت آمریکا اینگونه عمل می‌کنند و به مردم ما فشار می‌آورند و عهد شکنی می‌کنند، مذاکره معنا ندارد.

بن علوی برای میانجی گری نیامده بود

رئیس دفتر روحانی تصریح کرد: در مذاکرات وزیر خارجه عمان هیچ بحثی درباره میانجیگری نبود و دیدار ایشان در مورد مسائل دوجانبه و منطقه صورت گرفت که امروز آقای ظریف گزارش آنرا در جلسه هیئت دولت ارائه دادند.

وی درباره اظهارات مقامات عراق مبنی بر اعزام دو هیئت به ایران و آمریکا برای گفتگو اظهار داشت: این هیئت هنوز به تهران نیامده‌اند. روابط ایران و عراق روابط نزدیکی است؛ نمی‌گوییم هیئت نفرستند اما حرف‌های آنها را خواهیم شنید و پاسخ می‌دهیم.

وی در مورد انتقادات مجلس مبنی بر عدم اجرای قانون افزایش حقوق، تأکید کرد: من نظر نمایندگان مجلس را خدمت آقای انصاری و نوبخت منعکس کردم و توصیه کردم با نماینده ذیربط صحبت کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه شاید دو تصویر از قانون وجود داشته باشد، افزود: دولت رقم مصوب را به حقوق کارمندان اضافه کرده است.

واعظی گفت: مجلس مصوب کرد به حقوق هر کارمند ۴۰۰ هزار تومان اضافه شود و بقیه منابع نیز به صورت ۱۰ درصدی بین همه کارمندان تقسیم شود. هرچه نظر قانونگذار باشد اجرا می‌کنیم.

واعظی درباره درباره مباحث مطرح شده و مصوبات هیئت دولت،نیز گفت: بررسی بهبود مدیریت کسب و کار، مهمترین بحثی بود که امروز داشتیم.

فقط یکبار مدرک و سوء پیشینیه بگیرید

وی با بیان اینکه هر دستگاهی وظایفی در راستای تسریع و بهبود مدیریت کسب و کار دارد، گفت: برای تأسیس شرکت و دریافت مجوز برای سرمایه‌گذاری، نباید رویه به این‌گونه باشد که افراد از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر و از یک دستگاه به دستگاه دیگر روند بلکه باید به گونه‌ای پیش رویم که همه این مسائل از طریق فضای مجازی و به صورت سیستمی انجام شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور بیان کرد: رئیس‌جمهور دستور داد که شرایط باید به گونه‌ای باشد که هر کسی که می‌خواهد شرکتی تأسیس و یا سرمایه‌گذاری کند، فقط یک بار مدارک تحصیلی و سوءپیشینه خود را ثبت کند و دیگر کسی حق ندارد که مرتب از این فرد کاغذ، عکس و اطلاعات شخصی بخواهد.

واعظی با اشاره به اینکه مصوبه این موضوع را امروز قطعی کردیم و مسائلی در این راستا وجود داشت که به کمیسیون اقتصاد ارجاع دادیم، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ مجوز در این رابطه حذف شده است که اعضای هیئت دولت آن را کافی ندانستند و قرار بر این شد که باز هم مجوزها کاهش یابد.

وی تأکید کرد: اگر آنچه امروز در هیئت دولت صحبت شد، عملیاتی شود ما می‌توانیم سرعتی به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ببخشیم و مردم هم با سرعت بیشتری می‌توانند کارهایشان را انجام دهند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این جلسه مباحثی هم درباره سلامت الکترونیک مطرح شد، گفت: با توجه به گستردگی این مسئله و از آنجایی که همه مردم ایران در شهرها و نقاط دوردست با آن مواجه هستند، رئیس‌جمهور دستور داد که در خرداد ماه این افتتاح انجام شود تا مردم بتوانند از این اقدامی که به صورت مشترک توسط وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است، استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.