خراسان شمالی- فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف ۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد و گفت:با انجام طرح های مختلف ۴۲۳ نفر سوداگر مرگ در سطح استان دستگیر شده اند.

۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در خراسان شمالی کشف شد/دستگیری ۴۲۳ نفر سوداگر مرگ

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،سردار علیرضا مظاهری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه سلامت شهروندان و همچنین برقراری امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است اظهار داشت: این مقدار مواد کشف شده نسبت به سه ماهه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: تعداد دستگیری سوداگران مرگ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در این رابطه تعداد ۳۸۴ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر شده اند که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

کشف ۴۹ میلیارد ریال کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون با تلاش شبانه  روزی پلیس ۹۵ درصد کشفیات کالای قاچاق در سطح استان افزایش داشته است، گفت: در این رابطه ۴۹ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در سطح استان کشف و ضبط شده است.

مظاهری اظهار داشت: یکی از اقداماتی که با جدیت بیشتری در سطح استان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا اقدامات بسیار مطلوبی نیز صورت پذیرفته است، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون با اجرای ۲ طرح سراسری کالای قاچاق تعداد ۲۶۲ متهم دستگیر و بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در حوزه سایر جرائم اقتصادی نیز تلاش های مستمر و محکمی در دستور کار قرار دارد، یاد آور شد: در این رابطه ۷ مورد پرونده نیز تشکیل شده و تعداد ۹ نفر متهم نیز دستگیر شده اند.

مظاهری همچنین به برخورد ویژه پلیس با فعالیت مجرمان در حوزه جرائم اقتصادی نیز اشاره کرد و ادامه داد: ارزش ریالی جرائم اقتصادی کشف شده ۶۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

اجرای ۱۸۱ طرح پیشگیرانه

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه در طول سال جاری تعداد ۱۸۱ مورد انواع طرح های پیشگیرانه در سطح حوزه استحفاظی اجرا شده است، خاطر نشان کرد: تعداد ۶۹ مورد طرح پاکسازی، ۵۲ مورد طرح کنترل محورهای مواصلاتی و تعداد ۹ مورد طرح ارتقاء امنیت اجتماعی از جمله این طرح ها بوده است.

مظاهری با تاکید بر اینکه در طول همین مدت تعداد ۱۸ مورد طرح برون استانی به اجرا گذاشته شده که نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد رشد داشته است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۱۳ مورد طرح درون استانی نیز اجرا شده که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه ۶۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴۹ درصدی کشفیات جرائم درفضای سایبری

این مقام ارشد انتظامی در استان در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه پلیس فتا نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون کشفیات جرائم در حوزه فضای سایبری ۴۹ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین رصد بیشتر و برخورد با مجرمان سایبری را دستور کار ویژه پلیس بر شمرد و افزود: از تعداد کل جرائم در حوزه سایبر ۴۶ درصد در حوزه بانکداری الکترونیک و برداشت از حساب و ۳۵ درصد نیز در حوزه کلاهبرداری اینترنتی بوده و در این رابطه نیز ۴۱ متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

کاهش ۱۳ درصدی تصادفات درون و برون شهری

مظاهری در ادامه با تاکید بر اینکه در رابطه با تصادفات هم در حوزه درون شهری و برون شهری خوشبختانه جانباختگان این حوادث ۱۳ درصد کاهش داشته اند، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون تصادفات فوتی ۲۴ درصد و تصادفات جرحی ۹ درصد کاهش داشته است.

وی یاد آور شد: در همین راستا خوشبختانه مجروحین حوادث رانندگی در حوزه درون شهری ۷ درصد و در حوزه برون شهری ۱۶ درصد کاهش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه جانباختگان حوادث رانندگی در حوزه های درون و برون شهری ۱۳ درصد کاهش داشته است ادامه داد: انتظار ما از رانندگان این است که با رعایت قوانین و مقررات رانندگی به ادامه این روند کاهشی کمک کنند.

کاهش ۲۲ درصدی نزاع در استان

وی افزود: در راستای برخورد با تمام جرائم ۲۰ هزار و ۷۳۹ فقره پرونده تشکیل شده که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

مظاهری با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه نزاع و درگیری خوشبختانه ۲۲ درصد کاهش داشتیم، یاد آور شد: خوشبختانه در حوزه جرائم خشن نیز در سطح استان هیچ گونه دغدغه ای نداریم و وضعیت امنیتی استان مطلوب است.

وقوع ۱۸۴ فقره جعل و کلاهبرداری

مظاهری همچنین به وقوع ۱۸۴ فقره جعل و کلاهبرداری در سطح استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۶ درصد از این جرائم در استان کشف و در این رابطه نیز ۱۰۸ متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه موضوع سرقت های خرد در استان را بسیار نگران کننده خواند و افزود: عدم همکاری مالباختگان و عدم رعایت نکات امنیتی و همچنین عدم توجه به هشدار های انتظامی باعث وقوع انواع سرقت ها می شود.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه پلیس استان با تلاش شبانه روزی از ابتدای سال جاری ۹۵۴ سارق حرفه ای را شناسایی و دستگیر کرده که این تعداد نسبت به مدت مشابه ۳۵ درصد افزایش داشته است، افزود: در همین راستا ۳۹ درصد از سرقت های مهم سرقت منزل بوده است.

سردار مظاهری با اشاره به اینکه در رابطه با پیشگیری از وقوع سرقت در استان ۴ طرح کنترلی و پیشگیرانه اجرا شده است، گفت: در همین رابطه تعداد ۳ باند سارقان حرفه ای منهدم شده که با تلاش پلیس و همکاری خود مردم قطعا روند کاهشی را در این خصوص شاهد خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.