۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 664752

روستای حصار گلستان یکی از بهترین مقاصد گردشگری در تابستان است و می‌توانید برای گردش نیمروزی به طبیعت زیبا و بسیار تماشایی این روستا پناه ببرید. آب و هوای سرد و دلچسب این روستا موجب می‌شود تا لحظات خوشی را در آنجا سپری کنید.

حصار؛ نزدیک‌ترین روستای گردشگری به مشهد

روستای حصار در مسیر مشهد به طرقبه و بعد از بند گلستان در دهستان درز آب قرار دارد که به دلیل قرار گرفتن در حصار کوه‌های اطراف، این نام را به خود گرفته است.

این روستا به عنوان یکی از مناطق ییلاقی و جاذبه‌های گردشگری مشهد که در تابستان‌ها مورد توجه اهالی مشهد و مسافران و زائران است، دارای میوه و خوراکی‌های بسیار خوشمزه و اصیل از انواع اشکنه گرفته تا بلغور شیر، خشکه انواع آلو، هلو و گیلاس است که به عنوان سوغات می‌توانید از آن‌ها به همراه ببرید.

مردم روستا بیشتر به کشاورزی، باغداری، دامپروری و قالیبافی مشغول هستند. هسته اصلی روستای حصار در محله پایین حصار به دور مسجد قدیمی آن شکل گرفته و در همان منطقه، تکیه و حمام قدیمی پایین توسط  قرشمارها ساخته شده بود که در حال حاضر حمام قدیمی آن تخریب شده است. زبان مردم این روستا فارسی و به لهجه تربتی و نیشابوری صحبت می‌کنند.

آب و هوای روستا حصار طرقبه در تابستان معتدل است و به همین دلیل باغ‌های زیادی در این روستا به وجود آمده است. این روستا زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشکی دارد، حتماً پاییز آن را از نزدیک ببینید تا یکی از بهترین پاییزهای عمرتان شود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.