زنجان-مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان گفت: از طریق کمک‌های ماهیانه حدود ۷۵۰ میلیون تومانی مردم موفق به پوشش ۸۰ درصد از نیازهای درمانی، دارویی و معیشتی جامعه هدف خود شدیم.

کمک های مردم ۸۰ درصد هزینه های بیماران  را تامین می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: مدیر عامل انجمن مهرانه درنشست خبری ظهر امروز پنج شنبه با بیان اینکه مهرانه علاقمند است  که فرهنگش را در  استانهای دیگرجاری کند افزود: ما ماهیگیری را به سایر استانها آموزش می دهیم و در هیچ یک از استانها دفترو یا نمایندگی نداریم.

 اصغر وثوق با اذعان به اینکه ۹۰درصد کارهای مهرانه را بانوان انجام می دهنداظهارداشت:به همین منظور همایش دو سالانه مهرانه آبان امسال در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

وی  با اشاره به تشکیل ۷ هزار و ۲۵۸ پرونده در مهرانه زنجان از زمان تشکیل آن اظهار کرد: مهرانه از طریق کمک‌های ماهیانه حدود ۷۵۰ میلیون تومانی مردمی موفق به پوشش ۸۰ درصد از نیازهای درمانی، دارویی و معیشتی جامعه هدف خود را تامین می‌کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان به تغییرات روی داده در قیمت‌ داروهای بیماران مبتلا به سرطان نسبت به سال‌گذشته اشاره و تصریح کرد: پوشش نیازهای بیماران مورد حمایت مهرانه نیاز به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان دارد، از این رو نیاز به همراهی بیشتر خیران وجود دارد.

وی به تفاوت نوع حمایت مهرانه از بیماران داخل و خارج استان زنجان اشاره کرد و گفت: حمایت از بیماران داخل استان به اضافه سه شهر تکاب، بیجار و میانه همه جانبه و شامل حمایت‌های دارویی، درمانی و معیشتی است، ولی بیماران خارج از استان فقط خدمات کلینیکی، رادیوتراپی و اسکان دریافت می‌کنند.

وثوق از وجود تفاهم‌نامه همکاری بین مهرانه با ۲۸ شهر برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در مرکز اسکان تهران خبر داد و گفت: انجمن مهرانه در مرکز اسکان تهران، از بیماران مبتلا به سرطان به صورت عزتمندانه پذیرایی می‌کند.

مدیر عامل انجمن مهرانه به ارائه آموزش‌های پیشگیرانه به دانش‌آموزان و بانوان  اشاره و تصریح کرد: در این راستا ۳۵ هزار دانش‌آموز و ۳۲ هزار خانم در دوره‌های آموزشی مهرانه از جمله تغذیه صحیح حضور یافته‌اند.

وی به تاکید بر وجود مشکل در پرداختی بیمه‌ها گفت: خارج شدن برخی از داروها از شمول بیمه، پرداخت دیرهنگام حق بیمه و بروز مشکل در امور بیمه تکمیلی از جمله معضلات است.

وثوق تاکید کرد: مهرانه همه بیماران مبتلا به سرطان از جمله کودکان زیر ۱۴ سال را با انعقاد تفاهمنامه با محک زیر پوشش دارد که در این رابطه از آغاز تشکیل مهرانه ۱۳۰ پرونده برای افراد زیر ۱۴ سال تشکیل شده است.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص اینکه آیا عملکرد مهرانه در خصوص انتقاداتی که درمورد عدم بهبود بیماری سرطان وارد می کنند قابل قبول است یا خیر؟ گفت:این تفکر که همه بیماران مبتلا به سرطان پایان خوشی نخواهند داشت قابل قبول نیست چرا که اولین بیمار پذیزش شده در مهرانه در سال  زنده است وهمچنان به حیات خود ادامه می دهد.

مدیرعامل انجمن مهرانه زنجان به مباحث مطرح شده در مورد توریست درمانی در مهرانه اشاره و تاکید کرد: مهرانه به هیچ وجه وارد این امور نخواهد شد، چرا که امکانات این مرکز برای مردم استان زنجان تهیه شده و وارد شدن به این امور، موجب بروز اخلال در درمان مردم عادی می‌شود.

 این مسئول افزود:توریست درمانی در قاموس مهرانه نیست و ما به توریست درمانی روی نخواهیم آورد و امکانات مردم را برای مردم هزینه خواهیم کرد و تنها به صورت موردی از کشورهای عراق و آذربایجان بیمار پذیرش کردیم.

در ادامه  رئیس هیأت امنای انجمن مهرانه زنجان با اشاره به فراهم شدن زمینه خرید دستگاه PET اسکن تاکید کرد: این دستگاه فقط برای بیماران در راستای پیگیری روند بیماری آنها کاربرد دارد و تامین آن مشکلات مراجعان به مهرانه را در این مورد حل و اعتبار درمان این بخش را ارتقا خواهد داد.

مینوش مقیمی با تاکید بر اینکه مهرانه در جایگاه اعلام آمار و وضعیت بیماری سرطان نیست چرا که مرکز پژوهشی ندارد و فقط در بخش درمان و به تازگی در امور پیشگیری فعالیت می‌کند، ادامه داد: مسؤول ارائه آمار بیماران دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.