تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم توجه به عمق بخشی و معرفت‌افزایی جامعه در برگزاری مراسم‌های ملی و دینی تأکید کرد.

لزوم توجه به عمق بخشی و معرفت افزایی جامعه در برگزاری مراسم‌های ملی و دینی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار اعضا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، با اشاره به جایگاه برجسته تبلیغ در منظر آیات و روایات، اظهار کرد: در آیات بسیاری جایگاه والا و ارزشمند تبلیغ مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به آیه شریفه «اَلَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لایَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلاَّ اللّهَ وَ کَفی بِاللّهِ حَسیبًا» عنوان کرد: در این آیه شریفه موضوع تبلیغ مطرح و عنوان می‌شود که در این مقوله تنها باید از خداوند خشیت داشت، اگر در تبلیغ تنها بیان مسائل دینی فردی و شخصی مطرح بود آنگاه نیاز به خشیتی نبود، از این آیه می‌توان استنباط کرد که امر تبلیغ موضوعی فراگیر و گسترده است که روشنگری جامعه و مبارزه با دشمنان خدا در آن جای می‌گیرد.

وی تصریح کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نهادی انقلابی است که از ابتدای تأسیس تاکنون کارهای بزرگی انجام داده و همواره در صراط مستقیم انقلاب مقدس اسلامی بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه در برگزاری مراسمات بزرگ ملی و دینی باید به امر عمق بخشی و معرفت افزایی جامعه نیز توجه داشت، ابراز کرد: توجه به موضوع تعمیق و بالا بردن تحلیل مردم از وقایع و قضایا از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: باید بکوشیم تا مراسمات بزرگی ملی هر سال باشکوهتر از سال گذشته با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شود و بتوانیم قشر خاکستری جامعه را به این مراسم‌های بزرگ بیآوریم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه برگزاری باشکوه مراسمات ملی حائز اهمیت است چرا که در امنیت ملی ما نقش دارد و در دل دشمن هراس می‌اندازد، عنوان کرد: باید با روشنگری، بالا بردن قدرت تحلیل، اطلاع‌رسانی به‌جا و صحیح و آگاه‌سازی مردم جامعه بویژه جوانان ازحوادث پیش از انقلاب و جریانات پس از آن و توطئه‌های دیروز و امروز دشمنان علیه وطنمان، تلاش کنیم تا اقشار مختلف در مراسمات ملی به میدان بیایند.

وی متذکر شد: باید مراقب بود دچار تعدد راهپیمایی‌ها نشویم تا در این میان راهپیمایی‌های مهم و نمادین که مایه وحدت ملی هستند، گم و یا کم‌رنگ نشوند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: معیار ما در برگزاری مراسمات ملی و مذهبی باید منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلان نظام مقدس اسلامی باشد.

وی با اشاره به حادثه تروریستی بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی که منجر به شهادت شهید بهشتی در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ شد، عنوان کرد: حادثه غم‌انگیز هفت تیر که منجر به شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان شد، موضوع بسیار با اهمیتی است که باید به‌طور شایسته به آن پرداخته شود، گرامی‌داشت یاد شهدای این حادثه تلخ باید با آشنایی و بالا بردن شناخت مردم نسبت به این حادثه و جایگاه والای این شهیدان همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: باید ابعاد مختلف شخصیت شهید بهشتی و یاران ایشان و قدرت انقلاب برای ایستادگی در برابر این حوادث و توطئه‌ها مورد توجه قرار گیرد و برای جامعه تبیین شود.

وی در پایان تأکید کرد: آستان قدس رضوی آمادگی همکاری به نحو مطلوب با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.