مراسم تجلیل و تقدیر از خبرنگاران استان خراسان رضوی به همت موسسه گلستان علی در مشهد برگزار شد.

خبرنگاران خیرین گمنام هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسینی ،مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که در مجموعه جشن‌گاه  و به همت موسسه خیریه گلستان علی برگزار شد گفت:خبرنگاران خیرین برجسته و گمنام هستند.

وی تصریح کرد: خبر نگاران باید بخشی از وقت خود را به منظور انجام کار خیر به موسسات خیریه نظیر گلستان علی اختصاص دهند .

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: برای انجام هرکاری باید مفهوم سازی،نهاد سازی و جریان سازی صورت بگیرد که موسسه گلستان علی  به خوبی آن را انجام داده است .

وی ادامه داد: برای انجام هرکاری باید اخلاص در نیت داشت تا به صورت ماندگار در جامعه پایدار و ثابت بماند و برای انسان نیز دارای نتیجه باشد.

سید امیر مرتضوی، معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان خراسان رضوی در این مراسم گفت:نقش مردم در پیشگیری از جرائم و آسیب ها غیر قابل انکار است.

وی تصریح کرد: بویژه اگر مردم در قالب یک سازمان باشند اقدامات آنها هدفمند تر خواهد بود.

مرتضوی با بیان اینکه برای نتیجه گیری باید صبور بود،اظهار داشت:تمامی سازمان و دستگاه ها در پیشگیری از جرائم تاثیرگذارهستند و نباید نقش آنها را نادیده گرفت. همچنین رویکرد کار جمعی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی  افزود:در موسسه ای مثل گلستان علی که ۲۵۰ خانوار را پوشش می دهد نقش و روحیه کار جمعی و مشارکتی نشان داده می شود.از طرفی کسانی می توانند کاری را انجام دهند که باور و اعتقاد به آن را داشته باشند.

مرتضوی بیان داشت: در کشور ۲۵۰۰ عنوان مجرمانه وجود دارداز طرفی  کسانی که می خواهند در حوزه پیشگیری از جرم فعالیت کنند دو قشر کودکان و بانوان را مورد توجه قرار داشته باشند.

وی بیان داشت:رسالت خبرنگاران خطیر است و باید آن را به طور صحیح ،به موقع و هوشمندانه آن را اجرا کنند. از طرفی انتظار داریم خبرنگاران ابندا جرائم اولویت دار را دنبال کنند و سپس نقش افراد تاثیر گذار در کاهش جرائم را مورد توجه قرار بدهند.

کلایی شهردار مشهد مقدس نیز در این همایش گفت:تمامی مدیران مناطق در شهرداری مشهد با مجموعه فعالیت هایی که آسیب های اجتماعی را پیشگیری می کنند همکاری و مساعدت داشته باشند.

وی تصریح کرد:برای کمک به کودکان گلستان علی مردم باید متوجه این باشند که این کودکان حضور دارند و باید دیوار انکار و ترس فرو بریزد و مردم عملا بپذیرند که این افراد عملا در جامعه حضور دارند. از طرفی تمام امکانات رسانه ای شهرداری مشهد در خدمت مجموعه گلستان علی برای اطلاع رسانی به جامعه  است.

پوریوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در این مراسم اظهار داشت: خبرنگاران شفافیت و مطالبه گری را در جامعه  مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند و باید مطالبه گری را به صورت سازمان یافته دنبال کنند و از این طریق سرمایه اجتماعی و مشارکت اجتماعی را ارتقائ بدهند.

پوریوسف با بیان اینگه گلستان علی یک مرکز شاخص در کشور است،تصریح کرد:دهکده گلستان علی مرکز قطب استعدادیابی کل کشور خواهد شد و مراکز رشد در سایر استان ها با اتصال به دهکده گلستان علی استعداد یابی را در کشور انجام خواهند داد.

در این مراسم از پیشکسوتان رسانه آقایان سید جلال فیاضی،بیژن قنبری، عطاریانی و توپریز تقدیر و تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.