یزد - نهمین نشست «کاروان دانایی» همزمان با دهه ولایت و با همکاری دبیرخانه کانون‌های مساجد استان و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در کتابخانه جامع وکیلی زارچ برگزار شد.

نشست "کاروان دانایی "در ایستگاه جشنواره کتابخوانی رضوی یزد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، نشست نهم «کاروان دانایی» در کتابخانه وکیلی زارچ برگزار شد درابتدای این نشست رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با تشکر از همکاری کانون‌های مساجد برای اجرای برنامه «کاروان دانایی» گفت: هدف اصلی این برنامه آشنایی مردم مناطق مختلف شهر و استان با امکانات و فعالیت‌های کتابخانه های عمومی است.

رفیعی اظهارداشت: کتابخانه‌های بخش زارج نیز پتانسیل اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی را دارند و امیدواریم با تعامل کانون‌های مساجد منطقه شاهد رونق کتاب و کتابخوانی در کتابخانه‌های زارچ باشیم.

حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان یزد با اشاره به کلام خداوند در قرآن گفت: اصولاً کسانی که دانا هستند، اندیشه‌های توانایی هم دارند و ما نیز در مسیر رسالت فرهنگی خود باید اندیشه‌های مخاطبان خود را با گزاره‌های ناب دینی آشنا کنیم؛ چراکه ارتباط بین عقل و اندیشه و دانایی سرنوشت خوب و مطلوبی را برای انسان رقم می‌زند.

وی با ابراز خرسندی از پیوند کانون‌های مساجد و کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که هر فرد مسجدی علاوه بر فعالیت‌های معنوی و قرآنی که در پایگاه اسلام انجام می‌دهد، بتواند با مطالعه و ارتباط با کتابخانه، به علم خود نیز اضافه کند تا با سلاح ایمان و آگاهی بتواند در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن ایستادگی کند.

حجت الاسلام طباطبایی، امام جمعه زارچ نیز با تبریک ایام دهه ولایت و برشمردن فضایل عید غدیر با ذکر حدیثی از  امام علی(ع) اظهارداشت: به فرموده امام اول شیعیان «کتابها، بوستان های دانشمندان و علما هستند» و انس با کتاب‌ها بسیار ارزشمند است و هرچه انسان در این مسیر قدم بردارد، عطر این گل‌ها در وجودش بیشتر احساس می شود.

اجرای سرود توسط گروه عاشقان حضرت مهدی(ع)، سخنرانی روانشناس در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی و تقدیر از برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش زارج از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است، طرح «کاروان دانایی» به پیشنهاد دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد و به منظور آشنایی بیشتر شهروندان با مراکز فرهنگی، از ابتدای سال جاری اجرایی شد و تاکنون ۸ نشست آن در کتابخانه‌های «دکتر جوادی»، «قرآن و عترت»، «غدیر»، «رئیس فرهمند»، «دهقان دهنوی» و«حضرت زهرا(س)» «امام علی (ع) »و «علامه جعفری» یزد برگزار شده است.


انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.