مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: با توجه به ازدحام در مرکز شهر شورای تامین به ما مهلتی دوماهه داده تا استادیوم ثامن را تکمیل کنیم و بازی‌های شهر خودرو به جای استادیوم امام رضا(ع) در ثامن برگزار شود.

کوچ شهر خودرویی‌ها از امام رضا(ع) به ثامن/ مهلت دوماهه شورای تأمین برای تکمیل استادیوم ثامن

به‌گزارش قدس آنلاین، با آغاز لیگ برتر فوتبال، یکی از دغدغه‌های فوتبال دوستان وضعیت برگزاری بازی‌های لیگ برتر است.

تیم پدیده شهر خودرو پس از صعود به آسیا در فصل پیش و جذب بازیکنان سرشناسی همچون مهدی رحمتی و سروش رفیعی سبب شده تا تماشاگران زیادی مشتاق دیدن بازی این تیم باشند.

فصل گذشته تمامی بازی‌های این تیم به دلیل بهسازی استادیوم ثامن به ورزشگاه امام رضا(ع) منتقل شد، استادیوم امام رضا(ع) به دلیل موقعیت مکانی که دارد به لحاظ رفت وآمد تماشاگران مورد اقبال هواداران قرار گرفت و در اکثر بازی‌ها هواداران بسیاری را در خود جای داد.

اما از سوی دیگر اهالی و ساکنان اطراف این استادیوم از شلوغی، ازدحام و ترافیکی که پیش از آغاز و در پایان بازی به وجود می‌آید گلایه مند هستند این امر سبب می‌شود تا شورای تأمین برای رفع این مشکلات و کنترل بهتر، شرایط استادیوم ثامن را به استادیوم شیک و مدرن امام رضا(ع) ترجیح دهد.

فرزاد فتاحی درخصوص وضعیت فعلی استادیوم‌ها و چند پروژه عمرانی مشهد گفت‌وگویی داشته است که در ادامه صحبت‌های وی را می‌خوانید: 

** بازسازی استادیوم ثامن به چه مرحله‌ای رسیده است؟ برگزاری بازی‌های شهر خودرو در استادیوم امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت؟

ابتدا از شورای تأمین، تربیت بدنی آستان قدس رضوی، هیأت فوتبال و همچنین مسؤولان باشگاه شهرخودرو بابت همکاری و هماهنگی خوبی که ایجاد کردند تا بتوانیم اولین میزبانی در فصل جدید لیگ برتر فوتبال را به خوبی برگزار کنیم، تشکر می‌کنم و خدارا شاکرم که توانستیم به پیروزی برسیم.

نگاه شورای تامین در خصوص ورزشگاه امام رضا(ع)   این است که همه مسابقات به دلیل تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه و ازدحام و ترافیکی که در مرکز شهر به‌وجود می‌آید، بازی‌ها به ورزشگاه ثامن منتقل شود یا حداقل بازی‌های حساس در این ورزشگاه برگزار شود.

تمام تلاش ما این است که هرچه زودتر مشکلات ورزشگاه ثامن را حل کنیم، البته زمین چمن این مجموعه تا ۲ ماه آینده آماده می‌شود و اعتباری در حدود ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی، جهت حل مشکلات مجموعه ثامن در نظرگرفته ایم و از هفته آینده کار واگذاری به پیمانکار را آغاز می‌کنیم.

** چند مورد همچون شماره‌گذاری صندلی‌ها، گیت و بلیت فروشی الکترونیکی از تأکیدات سازمان لیگ است، آیا این موارد در ثامن در حال اجرا است؟ اعتباری در این خصوص پیش‌بینی شده است؟

 از وزارت ورزش قول ۲ تا ۳ میلیارد تومان اعتبار را گرفته‌ایم که طبق برآوردها برای حل کل مشکلات مجموعه ثامن، به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، اما در حال حاضر با اعتبار ۵ میلیاردی استانی و  اعتبار ۲ میلیاردی وزارت، کار خود را آغاز می‌کنیم.

یکی از کارهایی که در ورزشگاه ثامن در اولویت قرار دارد، تعویض کل صندلی‌ها است و در مرحله اول نزدیک به ۳۰ هزار صندلی باید تعویض شود،   آب بندی سکوها هم نیازمند حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه است، بخشی از سکوها در طول زمان دچار تخریب شدند که باید تکمیل شوند، بحث دوربین‌های مداربسته، گیت‌های ورودی و نور ورزشگاه نیز جزو برنامه‌های ما در این مرحله از تکمیل استادیوم ثامن قرار دارد که بالای یک و نیم میلیارد تومان هزینه می‌برد، در مجموع هزینه تکمیل به ۱۱ تا ۱۲ میلیارد تومان می‌رسد.

تمام سعی ما بر این است که طی دو ماه بتوانیم بخشی از کار را جلو ببریم زیرا شورای تأمین، مجوز دو ماهه جهت برگزاری مسابقات در ورزشگاه امام رضا(ع) را صادر کرده‌است و پس از آن که مسابقات حساس آغاز می‌شود بایستی به مجموعه ثامن انتقال دهیم.

ما تلاشمان را انجام می‌دهیم، بخشی از کار به  اعتبارات وابسته است و بخشی دیگر به زمان نیاز دارد، این ورزشگاه ۱۵ سال است که به بهره‌برداری رسیده و در این مدت هیچ هزینه ترمیم و بازسازی در آن صورت نگرفته است، یعنی تقریبا همه جای این استادیوم نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.

متأسفانه پس از افتتاح هیچ اعتباری جهت بازسازی این ورزشگاه در نظر گرفته نشده بود، روز به روز خرابی‌های این استادیوم خودنمایی می‌کرد که با دستور استاندار خراسان رضوی که توجه ویژه‌ای به ورزش دارند عملیات بازسازی آغاز شد و در اولین اقدام پس از ترمیم چمن، به تعویض اسکوربرد و گازکشی پرداختیم.

** زمین تمرینی شهر خودرو چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟

 کار احداث زمین چمن تمرینی را پیمانکار آغاز کرده است و اعتبار ویژه‌ای از وزارت برای این پروژه در نظر گرفته‌ایم تا پس از پایان نیم فصل اول، آماده بهره‌برداری شود و زمین تمرینی استاندارد را در اختیار تیم فوتبال شهرخودرو قرار دهیم.

** برخی از ورزشکاران از وضعیت رختکن استادیوم تختی گلایه‌مند بودند، چه اقدامی درخصوص وضعیت این استادیوم انجام داده‌اید؟

زمین چمن تختی هم یکی از نیازهای مردم مشهد به ویژه فوتبال دوستان است، سال‌های زیادی است چمن این استادیوم کیفیت خود را از دست داده و درخواست‌های زیادی مبنی بر مرمت و بازسازی این ورزشگاه به ما رسید، طی تلاش‌های زیادی که به عمل آمد، اعتبار کافی برای این ورزشگاه گرفته شد.

 زیرسازی‌ چمن اصلاحاتی نیاز داشته که انجام شده و چمن مصنوعی‌ در حال نصب است، نهایتا ظرف یک الی دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار فوتبال دوستان قرار می‌گیرد.

سال گذشته با اعتبارات سال ۹۷ نیز بخشی از مشکلات ورزشگاه تختی را مانند سرویس‌های بهداشتی، رختکن و ورودی‌ها را حل کردیم، اما واقعیت این است که این ورزشگاه یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های شهر مشهد است که در منطقه‌ای بسیار متراکم واقع شده و استفاده زیادی از آن می‌شود پس طبیعتا بسیاری از امکانات آنجا مستهلک شده است و نیاز به بازسازی کامل دارد.

در سال جاری اعتبار خوبی جهت تعمیرات امکانات ورزشی استان به‌خصوص شهرمشهد در نظر گرفته‌ایم که بخشی از آن در استادیوم تختی استفاده می‌شود، امیدوارم مشکل رختکن‌ها و سکوهای تماشاگران را بتوانیم بهبود ببخشیم.

** روند ساخت ۱۰۰ زمین‌ چمن مصنوعی در خراسان رضوی به چه مرحله‌ای رسیده است؟

از ۱۰۰ پروژه زمین چمن ۵۰ پروژه باید شروع به‌کار کنند که  ۲۵ پروژه از طریق اعتبارات استانی و مابقی آن‌ها از سوی وزارت تأمین می‌شود، بخشی از اعتبارات آن حاصل شده و بخش دیگر نیز در حال تأمین اعتبار است، امیدوارم بتوانیم این پروژه‌ها را آغاز و تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

همچنین به جز این  ۱۰۰ زمین چمن، کلنگ زنی زمین چمن مصنوعی در شهر کوهسرخ از توابع کاشمر انجام شده و یک زمین چمن مصنوعی نیز در شهرستان خوشاب، افتتاح کردیم که برای مجموع این پروژه‌ها نزدیک به ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده‌است و تا پایان سال ۹۹ تعداد زمین چمن‌های مصنوعی در استان بیش از ۱۲۰ مورد می‌رسد.

برای حاشیه شهر مشهد هم تعدادی زمین چمن در نظر داشتیم که هنوز با شهرداری و فرمانداری به توافق لازم نرسیدیم، پس از توافق اقدامات لازم را جهت ساخت این زمین‌ها آغاز می‌کنیم.

** آیا مشکل آسفالت پیست اتومبیل‌رانی ثامن حل شده‌ است؟

 پیست اتومبیل‌رانی ثامن در کشور نمونه است و می‌تواند در بحث توسعه این ورزش و مسابقات بین المللی و کشوری به ما کمک کند، ما بحث‌ احداث پیست را شروع کردیم، آسفالت این مجموعه هزینه بسیار زیادی دارد که امسال اعتباری برای این موضوع در نظر نگرفته‌ایم اما بخشی از اتوبان مشهد به چناران از داخل مجموعه ثامن عبور می‌کند جلساتی با مجری اتوبان داشتیم که تلویحا درخواست ما پذیرفته شده، قرار است  به جای اینکه پول زمین بدهند، آسفالت پیست را برای ما انجام دهند و اگر مشکل خاصی پیش نیاید این تفاهم نامه امضا می‌شود و این مجموعه نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و قابل استفاده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.