دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: تعداد متهمین دستگیر شده در چهار ماهه ابتدای سال ۹۸، ۳۰۳۳ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

دستگیری ۳ هزار متهم در حوزه قاچاق در خراسان رضوی /کشف یک میلیون دلار ارز از قاچاقچیان ارزی

به گزارش قدس آنلاین، رسول فرزاد فر دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در چهارمین جلسه این  کمیسیون در سال جاری گفت: در چهارماهه اول سال ۹۸ تعداد ۸۲ جلسه با ۳۴ مصوبه درکمیسیون استان، کمیته‌های تخصصی چهارگانه، کارگروه‌های کارشناسی و کمیسیون‌های شهرستانی حوزه استان برگزار شده است که از نظر تعداد جلسات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد کاهش، ولی از نظر تعداد مصوبات ۱ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به آمار کشفیات  استان در ۴ ماهه امسال، ادامه داد: ارزش ریالی کشفیات دستگاه‌های کاشف استان در این مدت برابر با هزار و ۸۷ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: سهم دستگاه‌های کاشف از میزان کل کشفیات، به ترتیب پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۷۸.۳ درصد، سازمان صنعت معدن و تجارت استان ۱۰ درصد، گمرگات استان ۶.۸ درصد و مرزبانی استان ۴.۴ درصد بوده است.

فرزاد فر افزود: تعداد کل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در اداره کل تعزیزات حکومتی استان برابر هزار و ۳۳۲ پرونده، تعداد محکومیت یافته ۹۷۰ و تعداد پرونده‌های تبرئه شده نیز ۱۷۹ پرونده بوده است.

او تصریح کرد: همچنین جریمه تعیین شده در این مدت برابر ۸۲ میلیارد ریال بوده که از این مقدار ۲۳ میلیارد ریال معادل ۲۹ درصد آن وصول شده و از نظر مقدار وصولی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد کاهش داشته است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با اشاره به تعداد کل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز امسال اداره کل گمرکات استان، گفت: تعداد این پرونده‌ها ۴۸۷ پرونده به ارزش کل ۷۴ میلیارد ریال بوده که از نظر تعداد پرونده‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۳۷ درصد افزایش یافته است.

فرزاد فر با بیان اینکه در چهارماهه اول سال ۹۸، تعداد ۹۸۵ پرونده شامل ۸۸ پرونده خروجی و ۸۹۷ پرونده ورودی به ارزش کل ۸۰۱ میلیارد ریال توسط پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده است، افزود: این آمار از نظر تعداد کل پرونده‌ها ۳۰ درصد و از نظر ارزشی ۴۶ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به کشفیات کالاهای ممنوعه، تصریح کرد: در چهارماهه اول سال ۹۸ تعداد ۵۶هزار و ۶۸۸ بطری و قوطی انواع مشروبات الکلی به ارزش ۳۶ میلیارد ریال کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ تعداد ۵ درصد افزایش، ولی از نظر ارزشی ۳۸ درصد کاهش داشته است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: ارزش ریالی کل کالاهای ممنوعه مکشوفه در چهارماهه اول سال ۹۸، ۴۴ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته است.

فرزاد فر افزود: تعداد متهمین دستگیر شده در چهار ماهه اول سال ۹۸، سه هزار و ۳۳ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است، همچنین تعداد باندهای متلاشی شده در چهارماهه اول امسال، ۱۸ باند بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه مقدار کل فرآورده‌های نفتی مکشوفه در چهارماهه اول سال ۹۸ برابر با ۴۲۸ هزار لیتر بوده است، ادامه داد: میزان کشفیات فرآورده‌های نفتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد کاهش داشته و همچنین این میزان برای نفت گاز با ۳۹ درصد کاهش همراه بوده است.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با اشاره به آمار کشفیات ارز امسال، گفت: در چهارماهه ابتدای سال ۹۸ مقدار یک میلیون دلار آمریکا، ۱۳۷ میلیون دینار عراق، ۳۹۷ هزار روپیه پاکستان، ۲۲۹ هزار یورو و ۹۰۰ میلیون ریال ایران کشف و ضبط شده است.

فرزاد فر افزود: در این مدت ۱۰۲ پرونده ارزی در سازمان تعزیزات حکومتی استان تشکیل شده که در مجموع در سال ۹۸، تعداد ۹۰ پرونده به محکومیت منجر شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.