دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در مشهد گفت: پایگاه‌های نماز جمعه باید محل دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی باشد.

پایگاه‌های نماز جمعه باید محل دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان در همایش «راهکارهای امیدآفرینی در امت اسلامی در گام دوم انقلاب»، که در زائرسرای رضوی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: وقتی سخن از روحانیت به میان می‌آید، عموماً بهترین واژگان به ذهن بشر می‌رسد. واژگانی چون بصیرت، معرفت، آگاهی و…، اما در خصوص وظایف روحانیون، باید گفت سلسله‌ای که انسان باید تا مقام محمود طی کند بر عهده روحانیت است. این سلسله شامل مراحل معرفت، تسلیم، تصدیق، تطهیر، بصیرت، حیات طیبه و در نهایت مقام محمود می‌شود که رساندن افراد به تا این مرحله مأموریتی بر عهده روحانیت است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با بیان اینکه جامعه را باید عقلا اداره کنند، تصریح کرد: جامعه محدود را عقلا می‌توانند اداره کنند، اما یک جامعه نامحدود را باید اولی‌الالباب اداره کنند. اسلام از ما می‌خواهد تا مردم را به مرحله اولی‌الالباب برسانیم و حقایق را به مردم نشان بدهیم.

وی با اشاره به اینکه وظایف روحانیان در جامعه بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: فکر خراب را هیچ پزشکی نمی‌تواند درمان کند. اما این کار از عهده روحانیت برمی‌آید. روحانیت باید مسیر بازگشت برای افراد خطاکار را فراهم کند. زدودن شبهه از جامعه بشری مأموریت فوق‌العاده سنگین و حساس روحانیون است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در ادامه گفت: پایگاه‌های نماز جمعه ما، باید محل دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی باشد. امروز تلاش دشمن در جهت تخریب سلامت روانی جامعه است و مکانی که می‌تواند سلامت روانی جامعه را ارتقا دهد، سنگرهای نماز جمعه است.

لطفیان با اشاره به نزدیک بودن به ایام انتخابات، بیان کرد: هرقدر مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، اقتدار جمهوری اسلامی بیشتر خواهد بود. ان‌شاءالله در فرصت باقی مانده تا انتخابات، بتوانیم زمینه را برای مشارکت حداکثری جامعه فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه روحانیون باید همواره به چند مسئله اصلی توجه کنند، گفت: اول اینکه هویت اسلامی باید برجسته شود نه هویت مذهبی، دوم آنکه هویت ملی باید تقویت شود و جریان واگرایی قومی نباید در هیچ منطقه‌ای از کشور وجود داشته و مصالح و منافع ملی را مخدوش کند. سومین نکته نیز مسائل امنیتی کشور است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.