سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی درباره برگزاری مراسم اعتکاف در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) گفت: در این زمینه نامه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شده لذا تعیین تکلیف موضوع منوط به نظر مسوولان امور بهداشتی و درمانی است.

اعتکاف در حرم رضوی منوط به نظر مسوولان بهداشتی است

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی فیضی افزود: پاسخ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه ظرف ۴۸ ساعت آینده اعلام خواهد شد. آستان قدس رضوی پس از دریافت این پاسخ اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی آماده هر نوع همکاری با مدیران مسوول در خراسان رضوی پیرامون اقدامات پیشگیرانه بهداشتی است.

مراسم معنوی اعتکاف هر سال روزهای ۱۳ تا ۱۵ رجب در مسجد گوهرشاد و مساجد وابسته به آستان قدس رضوی همزمان با سراسر کشور در مشهد برگزار می‌شود.

ثبت‌نام شهروندان متقاضی حضور در آیینهای اعتکاف مساجد دی ماه گذشته انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز صبح امروز ششم اسفند در جمع خبرنگاران به نشستها با کمیته بهداشت و سلامت امور رفاهی آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرده بود در خصوص راهکارهای پیشگیری از بیماری آموزشهای لازم به دست‌اندرکاران و مسوولان امور بهداشتی حرم مطهر رضوی داده شده است.

دکتر محمدحسین بحرینی افزود: آستان قدس رضوی همکاری بسیار مطلوب و مناسبی با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اعمال تدابیر پیشگیرانه از بیماریهای واگیر دارد.

وی رعایت بهداشت دست را مهمترین رکن در پیشگیری از بیماری ذکر و بیان کرد: از معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی درخواست شده شرایطی فراهم آید تا در اماکن مسقف حرم مطهر رفت و آمد زائران یکطرفه شود بطوری که  از یک طرف مکان وارد و از طرف دیگر آن مکان خارج شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نشستهای متعددی نیز با مدیران بنیاد سلامت آستان قدس رضوی و دارالشفای امام رضا (ع) برگزار و بر این اساس مقرر شد آموزشهای کاربردی لازم به زائران حرم مطهر رضوی نیز به منظور پیشگیری از بیماری و راههای مقابله با آن ارائه شود.

وی گفت: در این چارچوب شمار قابل توجهی بنر و محتوای آموزشی در اختیار آستان قدس رضوی قرار گرفته است.

دکتر بحرینی به همکاری خادمیاران سلامت برای مقابله با بیماری نیز اشاره و بیان کرد: تعدادی دماسنج‌های لیزری برای سنجش گرمای بدن زائران در اختیار خادمیاران سلامت رضوی قرار گرفته تا در صورت مشاهده زائری با علامت تب اقدام لازم در همان ورود به اماکن متبرکه به منظور رعایت اصول بهداشتی صورت گرفته و حتی آداب زیارت حرم منور رضوی از دور انجام شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.