مقامات قضایی آمریکا از دستگیری یک کارشناس زبان‌شناسی وزارت دفاع این کشور به اتهام انتقال اطلاعات فوق سری ایالات متحده به یک شهروند لبنانی خبر دادند.

بازداشت یک کارمند پنتاگون به اتهام جاسوسی

قدس آنلاین: وزارت دادگستری آمریکا چهارشنبه‌شب به وقت تهران مدعی دستگیری یک کارمند پیمانی وزارت دفاع این کشور به اتهام انتقال اسرار نظامی ایالات متحده به یک شهروند لبنانی شد.

به نوشته «وبگاه وزارت دادگستری آمریکا» فرد دستگیر شده «مریم طاها تامپسن» ۶۱ ساله اهل «مینه سوتا» و کارمند پیمانی  بخش زبان‌شناسی وزارت دفاع آمریکا به دلیل انتقال اسناد فوق سری  نظامی آمریکا به یک  فرد لبنانی  مرتبط با حزب الله لبنان، در روزهای گذشته دستگیر شد.

بنابر ادعای دستگاه قضایی آمریکا، این فرد اطلاعات مهمی در زمینه شمار نیروهای فعال نظامی و نام واقعی آن‌ها را در اختیار یک لبنانی مرتبط با حزب الله لبنان گذاشته است. مریم طاها تامپسن را ماموران ویژه پلیس فدرال آمریکا در ۲۷ فوریه (پنجشنبه ۸ اسفند) در یک تاسیسات نظامی برون مرزی ایالات متحده دستگیر کردند.

بنابر ادعای وزارت دادگستری آمریکا، تامپسن در یک بازه زمانی شش هفته‌ای بین ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹  و ۱۰ فوریه ۲۰۲۰ (دوشنبه ۹ دی تا دوشنبه ۲۱ بهمن)  به ده‌ها پرونده مرتبط با نیروهای امنیتی آمریکا از جمله نام، اطلاعات شخصی، سوابق و تصاویر آن‌ها دسترسی داشته است.

قرار است دادگاه نخست تامپسن امروز صبح به وقت تهران برگزار شود و درصورت اثبات اتهام، وی به حبس ابد محکوم می‌شود.

این خبر در حالی منتشر شده که اخیرا روزنامه لبنانی «الاخبار» در یادداشتی با عنوان «توافق آمریکا و عربستان: فروپاشی لبنان بهتر است» تشدید اعتراضات خیابانی و خشونت‌های همه جانبه در لبنان را نقشه مشترک ریاض-واشنگتن برای سقوط لبنان توصیف کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.