پویش مردمی هر محله یک قربانی در سبزوار به مناسبت فرارسیدن میلاد امام زمان (عج) آغاز شده که مقام معظم رهبری در سخنرانی خود ضمن قدردانی از این کار، آن را برای اطعام نیازمندان لازم دانستند.

«هرمحله یک قربانی» در سبزوار/ پویشی که مورد تمجید رهبر انقلاب قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین،  پویش هر محله یک قربانی حرکت فرهنگی از سوی جوانان انقلابی برای شهرستان سبزوار بود که بدون آنکه در شرایط سخت کرونایی منتظر اقدامات مدیریت شهری برای کمک به نیازمندان این شهر باشند، به صورت خودجوش قدم در عرصه کمک به نیازمندان نهاده اند.

پویش هر محله یک قربانی به مناسبت فرارسیدن میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) در شرایطی به اجرا درآمد که امسال در شرایط سخت کرونایی امکان برپایی ایستگاه‌های صلواتی و توزیع شیرینی و شربت نبود و همه خیرین نیک اندیشی که در سال‌های گذشته برای برگزاری جشن‌های مردمی نیمه شعبان مشارکت داشته‌اند، از آنها دعوت شده که در این پویش مشارکت کنند.

این پویش در سخنرانی صبح امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت مهدی (عج) مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت و رهبر انقلاب در توصیف و تشکر از این اقدام گفتند: در سبزوار طرح هر محله یک قربانی آغاز شده و اهل محله جمع می‌شوند و یک گوسفند قربانی می‌کنند و به نیازمندان همان محله توزیع می‌کنند.

ایشان افزودند: این اقدام لازم و جالبی است که برای اطعام نیازمند انجام می‌دهند.

دبیر پویش مردمی هرمحله یک قربانی در شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار گفت: قرار بر این بود که تمامی محلات شهر سبزوار را در این پویش قرار بدهیم و هرمحله‌ای که هر سال برای جشن‌های میلاد امام زمان (عج) و ایستگاه صلواتی می‌شد با توجه به شرایط کرونایی در قالب قربانی نذر سلامتی امام زمان (عج) و رفع بلای شهروندان از بیماری منحوس کرونا انجام شد.

جواد شمس آبادی افزود: با اجرای این پویش به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، از تجمعات زیاد جلوگیری و همچنین گوشت میان خانواده‌های نیازمند و محروم توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در حد توان با خیرین محلات ارتباط برقرار کرده و تقاضا داشته ایم که هزینه‌های هرسال برای برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج) را در این مسیر انجام دهند.

دبیر پویش مردمی هرمحله یک قربانی تصریح کرد: تاکنون در ۲۵ محله شهر سبزوار ۲۲ مورد قربانی با کمک‌های مردم و خیرین نیک اندیش انجام شده و به طور میانگین برای هر قربانی ۲۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

شمس آبادی تاکید کرد: در این طرح سعی داشته‌ایم که گوشت قربانی در بین نیازمندان همان محله توزیع شود.

وی درخصوص قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی از اجرای این پویش در شهر سبزوار، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه ما را سنگین تر از گذشته کرده و این حرکت ثمره پنج سال اطعام غدیر است و آن را از برکات غدیر و حضرت علی (ع) می‌دانیم.

شمس آبادی در پایان از شهروندان عزیز در هر محله دعوت کرد که به این پویش بپیوندند.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.