خزانه‌دار فدراسیون فوتبال می‌گوید پاداش‌های مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ در مدت زمان اخیر صرف هزینه‌های این فدراسیون شده است.

پاداش‌های جام جهانی ۲۰۱۸ خرج هزینه‌های فدراسیون شده است

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا، مدت‌هاست که فدراسیون فوتبال روی پرداخت نشدن مطالباتش از سوی فیفا مانور می‌دهد و در ماه‌های گذشته نیز برخی از مدیران این فدراسیون علت بی‌پولی و مشکلات این نهاد را این مساله عنوان کرده‌اند و هیچ گاه به موضوعاتی مانند نبود اسپانسر و ناتوانی در اجرای برنامه‌های اقتصادی اشاره نکرده‌اند.

با این وجود، شواهد و قراین نشان می‌دهد که مطالبات موجود در حساب فیفا، مربوط به فدراسیون نیست و به تیم‌های باشگاهی تعلق دارد که به علت مشکلات مربوط به تحریم‌های بانکی نتوانسته‌اند از آن استفاده کنند. البته برخی از تیم‌ها از جمله استقلال توانستند دستمزد پروپییچ را از این طریق پرداخت کنند و پرسپولیس نیز توانسته موافقت فیفا را برای استفاده از این پاداش جلب کند.

در هر حال، ته کشیدن حساب‌های فدراسیون فوتبال در فیفا موضوعی است که علیرضا سلیمانی، خزانه‌دار این فدراسیون درباره آن می‌گوید: ما پاداش‌های مربوط به جام جهانی روسیه را استفاده کردیم. این پاداش در حساب‌های فی ما بین هزینه شد.

وی درباره این که فیفا چه مقدار به این فدراسیون بدهکار است؟ اظهار کرد: از سال ۲۰۱۰ بابت پروژه‌های عمرانی یک و نیم میلیون دلار طلبکار هستیم و تا زمانی که فیفا این پول‌ها را به ما پرداخت نکند، نمی‌توانیم کمک‌های مالی فیفا برای سایر پروژهای اجرا شده در این سال‌ها مانند زمین چمن، مرکز PEC و ... را محاسبه کنیم اما طبق محاسبات ما، فیفا باید ۴ تا ۵ میلیون دلار بابت پروژهای عمرانی به ایران پرداخت کند. ما این مبالغ را هزینه کردیم و منتظریم فیفا هم مبالغ را به ما پرداخت کند.

در واقع طبق گفته‌های خزانه‌دار فدراسیون فوتبال ایران مبالغی را از فیفا طلبکار است که بخش هنگفتی از آن به باشگاه‌ها اختصاص دارد و مشخص نیست چرا فدراسیون به پولی که هنوز وجود ندارد، تا این حد اتکا دارد. در روزهای گذشته مسوولان فدراسیون بارها از جمله مهدی تاج عنوان کردند که فیفا مبلغی در حدود هشت میلیون دلار به فدراسیون فوتبال بدهکار است.

حتی اخیرا ابراهیم شکوری، سرپرست پیشین دبیرکلی فدراسیون فوتبال برای یافتن راهکاری به منظور انتقال پاداش‌ها و کمک‌های مالی فیفا راهی سوییس و مقر فیفا شد که بدون نتیجه بود و هیچ یک از بانک‌های سوییسی به علت تحریم‌های بانکی آمریکا علیه ایران با فدراسیون و فیفا همکاری نکردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.