رئیس دامپزشکی داورزن گفت: به دلیل اینکه اکثر دام‌ها در روستاها پلاک‌کوبی نشده بودند، لذا آمار دقیقی از تلفات دام در مناطق سیل زده نداریم.

آمار دقیقی از تلفات دام‌ها در روستاهای سیل زده نداریم

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا داورزنی با اشاره به اینکه با کمک نیروهای جهادی و نیروهای مستقر برای امداد رسانی در روستاهای بهانگر بخشی از حیوانات تلف شده که دسترسی به آنها پیدا کردیم معدوم شدند، گفت: به دلیل بالا بودن حجم و گل و لای تا زمانی که مسیرهای دسترسی باز و گل و لای موجود برداشته نشود امکان دفن و معدوم سازی تمام حیوانات مرده وجود ندارد.

رئیس دامپزشکی داورزن با اشاره به معدوم سازی ۲۰ هزار ماهی تلف شده بر اثر سیل، افزود: در روستای صد خرو داورزن نیز به گفته صاحب پرورش ماهی حدود ۲۰ هزار ماهی تلف شدند که سریعاً اقدامات لازم برای معدوم سازی این آبزیان انجام شد.

وی با بیان اینکه در دو مرغداری روستای بهانگر ۲۱ هزار جوجه با ورود سیل خفه و تلف شده‌اند، افزود: بسیاری از مردم درگیر مشکلات جانبی سیل هستند و هنوز آمار دقیقی از تلفات دام‌ها نداریم و بنا بر آمار تقریبی حدود ۲۰۰ رأس گاو و گوسفند در این روستا تلف شده است.

به دلیل عدم پلاک کوبی دام‌ها آمار دقیقی از تلفات دام‌ها نداریم

داورزنی با انتقاد از اینکه اکثر دام‌های تلف شده پلاک کوبی و بیمه نبودند در حالی که اگر اقدامات پلاک کوبی دام‌ها انجام شده بود آمار دقیقی از تلفات دام‌ها داشتیم و خسارت به کشاورزان با حمایت بیمه‌ها به حداقل می‌رسید، ابراز کرد: از نیروهای هلال احمر، بسیج مردمی، سپاه و نیروهای مردمی و گروه‌های جهادی حاضر در این روستاها که به دامپزشکی شهرستان کمک کرده‌اند نهایت تشکر را داریم. در سیل اخیر برخی دیگر از حیوانات اهلی نظیر سگ و الاغ نیز تلف شده‌اند که تا زمان جمع نشدن گل و لای موجود دسترسی برای معدوم سازی فعلاً ممکن نیست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.