نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: رئیس‌جمهور و معاون اول وی باید در مجلس حاضر شوند و درباره وضعیت اسفبار اقتصادی به نمایندگان پاسخ دهند.

روحانی و جهانگیری باید درباره وضعیت اقتصادی به مجلس پاسخ دهند

قدس آنلاین: حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه علنی امروز مجلس و در تذکری شفاهی،گفت: حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان خواستار طرح سؤال از رئیس‌جمهور هستند و بر اساس قانون اساسی باید این مسئله هر چه سریعتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه هنوز طرح سؤال از رئیس‌جمهور به کمیسیون‌ها ارجاع نشده است، افزود: هیئت رئیسه باید سؤالات نمایندگان را در اسرع وقت به کمیسیون‌های اختصاصی ارجاع دهد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم مشکلات عدیده اقتصادی دارند، این روزها شاهد نوسانات شدیدی در قیمت‌ها هستیم و بر این اساس باید رئیس‌جمهور در مجلس حاضر شود و پاسخگوی نمایندگان باشد.

میرتاج‌الدینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با نمایندگان مبنی بر ضرورت توجه مجلس به نقش نظارتی خود گفت: نمایندگان نباید نقش نظارتی خود را نادیده بگیرند و باید از ابزارهای نظارتی به خوبی استفاده کنند.

وی متذکر شد: زمانی جهانگیری می‌گفت که وقتی شب می‌خوابیم و صبح بیدار می‌شویم می‌بینیم که قیمت ارز افزایش یافته و بر این اساس خوب است که جهانگیری هم به همراه رئیس‌جمهور در مجلس حضور یابد و پاسخگوی وضعیت اقتصادی کشور باشد.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: هیئت رئیسه از این موضوع استقبال می‌کند اما باید ملاحظات و وضعیت کشور هم مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: هیئت رئیسه موضوع طرح سؤال از رئیس‌جمهور را از دستور کار خارج نکرده بلکه ما به دنبال فراهم کردن مقدمات این مسئله هستیم تا در مسیر درست قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.