مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شهروندان مشهدی از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ روز معادل ۲۰ درصد ایام سال را "هوای پاک" تنفس کرده‌اند.

شهروندان مشهدی ۲۰ درصد امسال را هوای پاک تنفس کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، رضا اسماعیلی افزود: از ابتدای سال تا دیروز ۱۶۷ روز سپری شده و شهروندان مشهدی در مدت مشابه پارسال نیز ۲۶ روز هوای پاک را تنفس کردند.
وی ادامه داد: همچنین امسال تا کنون ۱۲۷ روز معادل ۷۶ درصد از روزهای سپری شده نیز شاخص هوا در این کلانشهر در وضعیت سالم و قابل قبول قرار داشت که این شاخص در مدت مشابه پارسال ۱۴۱ روز بود.
مسوول مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: تعداد روزهای هوا با شاخص ناسالم برای گروه‌های حساس نیز از ابتدای سال تا کنون هفت روز و معادل چهار درصد از روزهای سپری شده بوده‌ است.
شهروندان مشهدی پارسال در ۱۶۷ روز ابتدای سال تجربه تنفس در هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و همه گروه‌ها را نداشتند اما در نیمه دوم پارسال ۵۷ روز تراکم هوای ناسالم به ثبت رسید و در نیمه دم امسال نیز باید منتظر روزهایی با هوای با شاخص هشدار باشیم.
پارسال روزانه یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفری مشهد رفت و آمد داشتند.

پارسال شهروندان مشهدی ۴۰ روز هوای پاک، ۲۶۶ روز هوای سالم، ۵۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ روز نیز هوای ناسالم برای تمامی گروهها تنفس کرده بودند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.