رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از ساماندهی واحدهای غیرمجاز پرورش طیور در این استان خبر داد.

ساماندهی واحدهای غیرمجاز پرورش طیور در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا اورانی در کارگروه ساماندهی واحدهای پرورش طیور  خراسان رضوی  گفت: اصل بر ساماندهی و مساعدت با این واحدها در صورت رعایت دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوطه است.

وی افزود: در این راستا کارگروهی در شهرستانها تشکیل شده و واحدهای فاقد مجوز ثبت می‌گردند و موانع صدور مجوز آنها بررسی می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: دبیرخانه کارگروه استانی نیز در اداره کل دامپزشکی استان تشکیل گردیده که طی جلساتی با حضور مدیریت طیور این سازمان، مدیر دامپزشکی و یک نفر از تشکل مربوطه به پرونده‌های ارسالی از شهرستانها رسیدگی می‌نمایند.

وی گفت: با توجه به ساماندهی و شناسنامه دار کردن واحدهای واجد شرایط با تامین‌کنندگان جوجه واحدهای غیرمجاز برخورد خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی نیز هدف از تشکیل این جلسه را اعمال ضوابط و مقررات فنی و بهداشتی برای اجرای دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی واحدهای فاقد پروانه پرورش طیور و همچنین پرورش طیور بومی، رنگی و روستایی اعلام کرد و گفت: برای کنترل بیماری‌ها و جلوگیری از بروز و انتشار برخی بیماری‌های مسری و مشترک بین انسان و طیور، باید این دستورالعمل بر اساس قوانین موجود اجرایی شود.

دکتر احمد شریعتی افزود: مخاطرات بهداشتی واحدهای غیرمجاز و مشوش نمودن بازار نهاده‌ها از سوی واحدهای غیرمجاز باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.