رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: ویروس کرونا ۱۱۰ میلیارد ریال خسارت به حوزه گردشگری این شهرستان وارد کرده است.

کرونا ۱۱۰ میلیارد ریال خسارت به گردشگری داورزن وارد کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمد عبدالله‌ زاده ثانی افزود: بیشترین آسیب ناشی از ویروس کرونا به اقامتگاه‌های بومگردی، واحدهای اقامتی و پذیرایی، مجتمع و رستوران‌های بین راهی و تاسیسات گردشگری این شهرستان وارد شده است.

وی ادامه داد: طی نیمه نخست امسال بازدید گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان داورزن به عنوان دروازه ورودی خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۷۰ درصد کمتر شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: این شهرستان با بهره‌مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده باستانی ابریشم و جاده اصلی تهران - مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) از این شهرستان، شرایط مناسبی برای جذب گردشگر دارد.

وی افزود: آسیابهای آبی و بادی، کاروانسراهای تاریخی بین‌راهی، مساجد تاریخی، یخدانهای قدیمی، آتشکده آذربرزین مهر، روستاهای تاریخی مزینان و باشتین، مناطق ییلاقی و آبشارهای منطقه بفره و کویر برخی از آثار جذاب تاریخی و طبیعی داورزن هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.