رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر با همین شرایط پیش برویم و مردم رعایت نکنند در روزهای آینده شاهد انفجار کرونا خواهیم بود.

شرایط حاد کرونا در مرحله انفجار است دستورالعمل‌ها را رعایت کنید

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدحسین بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما به تشریح وضعیت کرونا در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: اکنون کل بستری‌های کرونایی حدود ۶۸۰ تا ۷۰۰ نفر است که در هر روز تعداد آن‌ها متفاوت است.

وی افزود: ۱۸۰ تا ۲۰۰ نفر مبتلا به کرونا در آی‌سی‌یوها بستری هستند و روزانه بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ بیمار جدید در بیمارستان‌ها پذیرش می‌شوند. این در حالی است که نسبت به سه تا چهار هفته پیش وضعیت خوبی نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خود مردم گویای وضعیت کرونا هستند، گفت: هر زمان در شهر کسانی که ماسک می‌زنند، بهداشت فردی را رعایت می‌کنند، از سفر پرهیز کرده و از شلوغی و جمعیت فرار می‌کنند شمارشان افزایش یابد مطمئن باشید شرایط خوب است و جای نگرانی نیست ولی برعکس زمانی که این چهار مورد از سوی مردم رعایت نشود باید منتظر انفجار کرونا باشیم که متأسفانه اکنون شاهد آن هستیم و نسبت به یک ماه گذشته شرایط خوبی نداریم.

##دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا

دکتر بحرینی به دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا در خصوص عزاداری آخر صفر اشاره و تصریح کرد: برای روزهای عزاداری آخر صفر یکسری دستورالعمل‌هایی را این ستاد و به دنبال آن ستاد استانی کرونا تصویب کرده که ما هم به تبعیت باید اجرا کنیم؛ بر این اساس هر گونه راهپیمایی چه در مسیرهای طولانی و چه کوتاه‌مدت، چه درون شهری و چه بیرون شهری ممنوع است.

همچنین عزاداری‌ها باید با استاندارد دهه اول محرم و حتی‌المقدور در فضای باز و یا در فضاهای مورد تأیید معاونت بهداشتی باشد (در صورتی که هوا اجازه عزاداری در فضای باز ندهد) و از تجمع و جمعیت‌های متراکم به طور جدی پیشگیری شود.

دکتر بحرینی از شهروندان مشهدی تقاضا کرد این روزها را قدر بدانند و در مشهد بمانند و به سفر نروند و از غیرمشهدی‌ها نیز خواست تا در روزهای عزاداری در منازل خود و از راه دور با ارادت قلبی به عزاداری بپردازند.

##کرونا با هیچ کس شوخی ندارد

وی در ادامه تأکید کرد: ویروس کرونا با هیچ کسی شوخی ندارد و پیر و جوان، فقیر و غنی، کارمند و رئیس، کارگر و کارفرما و... نمی‌شناسد و عاشق محل‌های شلوغ است و فرقی نمی‌کند که عزا باشد یا عروسی، مدرسه یا مسجد، ورزشگاه یا فروشگاه و... به همه جاهای شلوغ سرک می‌کشد و به دنبال کسانی است که ماسک نمی‌زنند، دست‌ها را نمی‌شویند، به مسافرت می‌روند، در شلوغی‌ها رفت و آمد دارند و ...

##به خاطر خدا رعایت کنید

دکتر بحرینی خاطرنشان کرد: به خاطر خودتان و خانواده‌تان، به خاطر کارکنان خسته بهداشت و درمان و به خاطر خدا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنید تا شاهد روزهای تلخ بعضی شهرهای دنیا و کشورمان نباشیم و زندگی شیرین را در شهر خودمان و در جوار حضرت رضا(ع) تجربه کنیم.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.