رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: تمام زیرساختها برای اعمال قانون خودروهایی که سرنشینان آن از ماسک استفاده نمی کنند آماده است و در این خصوص آمادگی لازم و کامل وجود دارد.

آمادگی کامل برای جریمه رانندگان بدون ماسک وجود دارد / منتظر ابلاغ از مرکز هستیم

سرهنگ حمیدرضا دهنوی در گفتگو با قدس آنلاین در خصوص جریمه رانندگانی که از ماسک استفاده نمی کنند عنوان کرد: تمام زیرساختهای برای اعمال قانون خودروهایی که سرنشینان آن از ماسک استفاده نمی کنند آماده و هیچ مشکلی برای جریمه کردن آنها وجود ندارد و آمادگی لازم و کامل را داریم.

وی ادامه داد: هرچند تاکنون آیین نامه یا دستورالعملی که گفته می شود برای رانندگان بدون ماسک ایجاد شده از مرکز ابلاغ نشده و به دست ما نیزنرسیده است. اکنون نه شیوه اجرا اعلام شده است و نه میزان مبلغ و کد سیستمی جریمه. به همین دلیل رانندگانی که از ماسک استفاده نمی کنند فعلا جریمه نمی شوند و تنها در حد تذکر و ارشاد با رانندگان برخورد می شود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این قانون هم راننده و هم سرنشین را شامل خواهد شد و تمام افراد حاضر در خودرو ملزم به استفاده از ماسک هستند. حتی اگر راننده ای بدون سرنشین باشد بازهم باید از از ماسک استفاده کند. چون ماسک زدن در شرایط موجود تبدیل به یک فرهنگ و اقدام  بهداشتی شده و لازم الاجرا است.

وی افزود: همانطور که در یک پیاده رو خلوت بازهم افراد ملزم به استفاده از ماسک هستند و نگاه دیگران به شخصی که از ماسک استفاده نکرده است یک نگاه عدم مسئولیت پذیری و بی تفاوتی به مسایل بهداشتی است، رانندگان نیز نباید به موضوع ماسک زدن بی توجه باشند.

وی در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از صدور ابلاغیه و اجرای قانون استفاده از ماسک در خودروها چه زمانی است ابراز داشت: هیچگونه پیش بینی خاصی را نمی توان در این خصوص انجام داد. با توجه به اینکه دستورالعمل و آیین نامه جریمه افراد بدون ماسک زیر نظر ستاد ملی کرونا است و این ستاد هنوز در این باره ابلاغیه ای برای خراسان رضوی نداشته است.

دهنوی متذکر شد: پس از صدور ابلاغیه از مرکز و مشخص شدن کد و مبلغ تخلف، این موارد در سیستم های راهنمایی و رانندگی استان ظرف ۲۴ ساعت، ثبت خواهد شد و با اطلاع رسانی قبلی، صدور جریمه برای رانندگان متخلف شروع خواهد گردید.

وی افزود: به همین دلیل تاامروز حتی یک راننده نیز به خاطر عدم استفاده از ماسک اعمال قانون نشده و تنها به تذکر بسنده می کنیم. اما موضوعی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است این است که در کنار مدافعین سلامت همیشه بوده و تاآخر نیز خواهیم ماند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.