سه‌شنبه گذشته شصت و هفتمین جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان خراسان رضوی به ریاست استاندار برگزار شد.

دورکاری احتمالی ۵۰ درصد کارمندان خراسانی

هاشم رسائی‌فر/

 سه‌شنبه گذشته شصت و هفتمین جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان خراسان رضوی به ریاست استاندار برگزار شد. این جلسه، مصوباتی داشت که به گفته دکتر بحرینی، سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا بنا به درخواست تعدادی از فرمانداران و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مقرر شد محدودیت‌های ابلاغ شده به هشت شهرستان نیشابور، سبزوار، کاشمر، گناباد، تربت‌حیدریه، درگز، خلیل‌آباد و بردسکن به مدت یک هفته دیگر تمدید شود. در این جلسه همچنین مصوب شد نظر به گسترش بالای بیماری در روزهای اخیر و روند فزاینده رو به رشد آن، محدودیت‌های اعلامی علاوه بر هشت شهر ذکر شده برای سایر شهرستان‌ها با وضعیت قرمز استان شامل مشهد، تربت‌جام، کوهسرخ، زبرخان، ششتمد، بینالود، قوچان، زاوه، مه‌ولات، بجستان و صالح‌آباد از تاریخ ابلاغ به مدت یک هفته اجرا شود.

اعمال دورکاری ۵۰ درصدی در خراسان رضوی منتظر اعلام نظر ستاد ملی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از تعطیلی کلاس‌های حضوری مدارس در شهرهای ذکر شده به مدت یک هفته با مصوبه ستاد استان خبر داد. ضمن اینکه مقرر شد برگزاری مراسم راهپیمایی ممنوع اعلام شود که در صورت اتخاذ تصمیم جدید از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مراتب توسط ستاد استانی ابلاغ خواهد شد.

اما یکی از مهم‌ترین مصوبات شصت و هفتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا؛ موضوع درخواست تعداد زیادی از فرمانداران خراسان رضوی و مدیران کل استانی مبنی بر اعمال موضوع ۵۰ درصدی دورکاری کارکنان ادارات بود که مقرر شد در اسرع وقت موضوع با نظر موافق به ستاد ملی اعلام و نتیجه به ادارات اعلام گردد.

دکتر بحرینی در این خصوص به قدس گفت: در آخرین جلسه ستاد استانی موضوع درخواست فرمانداران و مدیران کل مطرح شد که با موافقت این درخواست به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام شده و منتظر اعلام نظر ستاد ملی هستیم. سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی همچنین درباره اینکه در صورت مثبت بودن نظر ستاد ملی در مورد این درخواست، اعمال دورکاری در چه شهرستان‌هایی اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: ۵۰ درصد دورکاری ادارات در شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز و بحرانی دارند قابل اجراست که این نیز طبق دستورالعملی که در نظر گرفته شده اجرایی می‌شود.

**بخشنامه دورکاری خرداد همچنان پابرجاست

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی نیز در گفت‌وگو با قدس درباره اعمال ۵۰ درصد دورکاری کارمندان و نحوه ابلاغ آن به ادارات استان گفت: آنچه در حال حاضر در مورد دورکاری داریم همان بخشنامه‌ای است که هفتم خرداد گذشته به ادارات استان ابلاغ شده است؛ در این بخشنامه آمده مادرانی که کودک شیرخوار دارند و کارکنانی که بیماری خاص دارند می‌توانند از موضوع دورکاری استفاده کنند که این بخشنامه همچنان به قوت خود باقی است و از بین نرفته است.

کوکب موسوی افزود: هنوز بخشنامه جدید در این باره به ما ابلاغ نشده و فقط چیزی که هست این است که بحث ۵۰ درصدی دورکاری کارمندان در شهرستان‌هایی با شرایط بحرانی در جلسه اخیر ستاد استانی مبارزه با کرونا مطرح شده و مصوبه آن برای اعلام نظر به ستاد ملی ارسال شده، با وجود این هنوز بخشنامه‌ای به دست ما نرسیده است. منتظریم ستاد ملی اعلام نظر کند و پس از این هم با مشخص شدن شهرستان‌های بحرانی با نظر دانشگاه علوم پزشکی موضوع ۵۰ درصد دورکاری کارکنان به آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

**اعمال محدودیت در مشهد از چهارشنبه برای ۱۰ روز

دیروز همچنین با نظر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ۲۵ مرکز استانی و ۴۶ شهرستان دیگر به فهرست شهرها و مراکزی که فعالیت‌های گروه‌های شغلی سه و چهار در آن‌ها محدود خواهد شد از سوی رئیس جمهور اعلام شد که شهر مشهد نیز در بین ۲۵ مرکز استان قرار داشت. دکتر بحرینی در این خصوص نیز گفت: محدودیت‌های کرونایی از چهارشنبه ۱۴ آبان ماه به مدت ۱۰ روز در این شهر اجرا می‌شود. این محدودیت‌های کرونایی برای گروه‌های شغلی سه و چهار در نظر گرفته شده که شامل فعالیت‌های آموزشی و ورزشی می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان رضوی افزود: مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند. بحرینی بیان کرد: همچنین گروه چهارم نیز شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی می‌شوند.

**ممنوعیت برپایی هر گونه مراسم در مشهد

در همین راستا سیدمحمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد اعلام کرده که به دلیل شرایط بحرانی کرونا، برپایی هر گونه مراسم و تجمع در این کلانشهر ممنوع است. وی همچنین گفته مدیرانی که پروتکل‌های بهداشتی را با حساسیت کمتری اجرا کنند باید در جلسه ستاد مبارزه با کرونا پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.