مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان گفت: در سال جاری بالغ بر ۱۰۷هزار دستگاه خودرو در این مجموعه تولید می شود که نسبت به سال گذشته رشد ۲۵درصدی را به دنبال خواهد داشت.

 تولید ۱۰۷هزار دستگاه در ایران خودرو خراسان  در سال جهش تولید/سرمایه اصلی این مجموعه نیروی انسانی هستند

به گزارش قدس آنلاین ، بیژن زاهدی فرد در بازدید از بخش های مختلف موسسه فرهنگی قدس در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت:جهش تولید  در  ایران خودرو خراسان به معنای واقعی در سال جاری تحقق پیدا کرد.

وی با بیان اینکه اولین صنعتی که آمریکا پس از خروج از برجام آن را تحریم کرد صنعت خودروسازی بود،  تصریح کرد: تحریم های ظالمانه در سال های ۹۷و ۹۸ در زمینه تامین قطعات ، خودروسازی کشور را تحت شعاع قرار داده و دچار مشکلاتی کرد و حتی پیش بینی آمریکا این بود که طی ۶ ماه صنعت خودرو سازی کشور را به طور کامل متوقف خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو خراسان افزود: اگرچه ظرفیت تولید خودرو در طول این ۲سال بسیار کاهش پیدا کرد  اما تلاش مضاعف صنعت خودروسازی کشور مانع از توقف این صنعت شد و  تولید  با قدرت ادامه پیدا کرد  به طوری که ایران خودرو خراسان در سال ۹۶بالغ بر ۱۶۴هزار دستگاه خودرو ، در سال ۹۷ حدود  ۹۰هزار دستگاه و در سال ۹۸نیز ۸۸هزار دستگاه خودرو را  تولید کرد .

زاهدی فرد ادامه داد:   علی رغم همه تحریم ها   ایران خودرو خراسان در طول این سال ها نه تنها توقف تولید نداشته است بلکه هیچ تعدیل نیرویی نیز در این مجموعه تولیدی صورت نگرفته  و پرسنل خط تولید در دوشیفت کاری مشغول بوده اند . زیرا در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی ،  نگاه این مجموعه به منابع انسانی به عنوان یک سرمایه ارزشمند و تاثیر گذار و  در راستای حفظ  و رونق اشتغال  در سطح استان است به طوری در حال حاضر ۵هزار نفر به صورت مستقیم و حدود ۱۷هزار نفر جامعه بیمه شده  در این مجموعه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ایران خودرو خراسان در سال های ۹۵ و ۹۶ ، هزار و ۵۶۰ نیروی جدید به کار گرفت و با جذب نیروی انسانی توانست میزان بیکاری در بخش احمدآباد خراسان رضوی را به کمتر از پنج درصد برساند،  تصریح کرد: تاکید بر بومی سازی قطعات طی دو سال اخیر باعث  رونق تولید  در صنعت خودروسازی کشور شد که این موضوع باعث شده است تا پایان آذر ماه  سال جاری گروه صنعتی ایران خودرو معادل کل سال گذشته بتواند خودرو تولید کند و ایران خودرو خراسان نیز  در راستای اجرای این سیاست و با همراهی نیروی انسانی خود ، طی همین هفته از رکورد سال گذشته عبور خواهد کرد .

زاهدی فرد افزود:  امسال برای ایران خودرو خراسان تولید ۱۱۰هزار دستگاه خودرو سیاست گذاری شده است که با تلاش نیروهای این مجموعه بویژه پرسنل فعال خط تولید بین ۱۰۵تا ۱۰۷هزار آن محقق خواهد شد که نسبت به سال گذشته رشد ۲۵درصدی  را  در بر خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر روزانه بین ۲۰۰تا ۲۳۰دستگاه تریلر فقط برای این مجموعه قطعات مورد نیاز تولید  و حدود ۱۰۰دستگاه تریلر نیز  محصولات تولید شده را حمل می کنند  که این فعالیت ها اقدامات جانبی شرکت است. همچنین  روزانه ۳۵۰سرویس اتوبوس مسئولیت انتقال پرسنل ایران خودرو خراسان را از شهرهای مشهد و نیشابور به محل شرکت  برعهده دارند .

زاهدی فرد ادامه داد: با توجه به تامین قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو و در راستای تحقق  شعار جهش تولید مدنظر مقام معظم رهبری و همچنین تحویل سفارش های خودرو که توسط مردم در سطح کشور صورت گرفته بود میانگین تولید روزانه ۲۳۰دستگاه خودرو  در ایران خودرو خراسان در سال قبل به  ۵۴۰دستگاه  در سال جاری افزایش پیدا کرده است که این موضوع نقش تاثیر گذاری در رونق اقتصاد استان ایفا خواهد کرد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.