پورتو در دور رفت از مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها، امشب به مصاف یوونتوس خواهد رفت. پورتو در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا تنها به منچسترسیتی باخت و توانست به چهار برد، یک تساوی و یک باخت دست یابد و با ۱۴ امتیاز به عنوان تیم دوم گروه صعود کند.

طارمی و دوستان علیه دار و دسته رونالدو

از طرف دیگر یوونتوس در گروه بارسلونا صدرنشین شد و با ۱۵ امتیاز به مرحله حذفی رسید. دو تیم پیش از این تنها یک بار در مرحله حذفی این رقابت‌ها مقابل هم قرار گرفته‌اند که به مرحله یک‌هشتم نهایی فصل ۱۷-۲۰۱۶ بازمی‌گردد که راه‌راه پوشان تورین در دو بازی رفت و برگشت موفق شدند پورتو را با نتیجه ۳ بر صفر شکست دهند و راهی مرحله بعد رقابت‌ها شوند. انتظار می‌رود پورتو با سیستم ۳-۳-۴ بازی کند و کونسیسائو با خط حمله کورونا، مارگا و طارمی به مصاف تورینی‌ها برود.

ستاره ایرانی چمپیونزلیگ

مهدی طارمی که این روزها به ستاره بی بدیل پورتو تبدیل شده و هر هفته یک گل و پاس گل برای هواداران تیمش کنار گذاشته امشب چهره ویژه نبرد با یوونتوس است. فرم ایده آل طارمی و حضور او در مرحله حذفی لیگ قهرمانان، فوتبال دوستان ایرانی را دوباره به روزهایی می‌برد که منتظر تماشای بازی علی دایی، علی کریمی یا مهدی مهدوی کیا در مقابل بزرگان اروپا بودند. این هفته، حتماً کل طرفداران فوتبال در ایران منتظر هستند تا ببینند مهدی طارمی خط دفاعی یوونتوس را هم درو می‌کند یا خیر. به طور حتم با این آمار گلزنی و البته گرفتن پنالتی در لیگ پرتغال پیرلو، سرمربی یووه مأموریت خاصی برای مهار این بازیکن ایرانی به مدافعان بانوی پیر خواهد داد. با این حال تقابل طارمی و رونالدو که یک بار هم در جام جهانی اتفاق افتاد نقطه درخشان این بازی برای ما ایرانی‌ها خواهد بود.

طارمی: دلم نمی‌خواست مثل رونالدو باشم

طارمی در مورد رویارویی با یووه می‌گوید: از حضور در لیگ قهرمانان اروپا بسیار خوشحالم،اکنون یک بازی سخت حذفی مقابل یوونتوس داریم، ولی باید بگویم ما پورتو هستیم و این مسابقه اسمش فوتبال است، در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست.

وی در مورد بازی مقابل رونالدو و شباهت بازی‌اش به این بازیکن گفت: من رونالدو را خیلی دوست دارم. دلم نمی خواست مثل او باشم. زیرا این غیرممکن است. چقدر ممکن است که مانند کریستیانو رونالدو یا مسی باشید؟ تنها می‌توانیم تلاش کنیم به سطح آنان نزدیک شویم. من همیشه فکر می‌کنم اگر سخت کار کنم می‌توانم به هر آنچه بخواهم برسم، شما هرگز نمی‌دانید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.اما باید هدف و آرزویم را مشخص کنم و اکنون آرزوی من کسب عناوین است.

وی در مورد نتیجه بازی امشب و گلزنی احتمالی خودش گفت: به هر حال برای صعود باید از مسیرهای سختی بگذریم و تیم ما نشان داده که کارهای بزرگ را خوب انجام می‌دهد. شاید امشب یک شگفتی ببینید.من هم وظیفه‌ام گلزنی است و تلاش می‌کنم در کارنامه گلزنی مقابل  یووه را هم ثبت کنم.

مقایسه آمار

طارمی ۲۸ ساله که در تابستان اخیر از ریو آوه به پورتو پیوست، این فصل در ۲۹ بازی از رقابت‌های مختلف ۱۴ گل به ثمر رسانده، این در حالی است که رونالدو ۳۶ ساله در ۲۶ بازی آمار ۲۳ گل‌زده را از خود برجای گذاشته و در گلزنی بهتر از مهاجم ایرانی پورتو عمل کرده است.در پاس گل، اما آمار مهدی طارمی به مراتب بهتر از فوق‌ستاره پرتغالی بانوی پیر است، به طوری که مهدی ۹ پاس گل برای هم‌تیمی‌های خود ساخته که سه برابر پاس گل‌های کریس (سه پاس‌گل) است.

یووه بدون بوفون؟

از طرفی انتظار می‌رود یووه با «شزنی» در این مسابقه حاضر شود و بوفون نیمکت نشین باشد. سیستم پیرلو برای این دیدار نیز ۲-۴-۴ پیش‌بینی می‌شود و بیانکونری با زوج «رونالدو و موراتا» این دیدار را آغاز کند. در قسمت‌های کناری نیز فدریکو کیه‌زا و کوادرادو تلاش خواهند کرد تا تیم یووه مقابل پورتو به گلزنی دست یابد.

یوونتوسی ها که پس از شکست برابر ناپولی به پرتغال سفر می‌کنند، حتماً می‌دانند که اگر مانند دیدار مقابل شاگردان گتوزو در محوطه جریمه بی احتیاطی کنند، به سختی جریمه خواهند شد. جدا از موضوع پنالتی گیری، مسلماً یکی از بازیکنانی که بیشترین زمان آنالیز را از کادر فنی یوونتوس می‌گیرد، مهدی طارمی است.

رسانه ایتالیایی blastingnews در خصوص دیدار چهارشنبه شب پورتو و یوونتوس صحبت کرد و این مسابقه را مبارزه خط حمله‌های دو تیم دانست. این رسانه نوشت پورتو با «کورونا-مارگا-طارمی» و یوونتوس با زوج «رونالدو و موراتا» برای گلزنی تلاش خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.