۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 743360

به دنبال واریز سود سهام عدالت مرحله دوم مشخص شد که برخی افراد در این مرحله سود کمتری نسبت به آنچه مقرر شده بود دریافت کردند. چند علت برای کم واریز شدن سود سهام عدالت وجود دارد که احتمالا شامل همه سهامداران نمی‌شود.

اگر سود سهام عدالت‌تان کم شده بخوانید

پس از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران در روزهای پایانی اسفندماه برخی افراد سود کمتری را در مقایسه با مرحله اول واریز در آذرماه دریافت کردند.

یکی از دلایل آن بود که هشت شرکت سود سهام عدالت خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند. در این خصوص سازمان بورس اقدامات قانونی لازم را برای دریافت سود سهامداران انجام خواهد داد تا بعد از تأمین وجه از سوی شرکت‌های سرمایه پذیر، مابقی سود به حساب سهامداران واریز شود.

به دنبال واریز سود سهام عدالت مرحله دوم مشخص شد که برخی افراد در این مرحله سود کمتری نسبت به آنچه مقرر شده بود دریافت کردند.

موضوع اول به فروش سهام عدالت مربوط می‌شود. سهامداران سال گذشته می‌توانستند درخواست فروش سهام عدالت بدهند. در این بین کارگزاری‌ها سهام برخی از سهامداران را فروختند. با فروش سهام، تعداد سهم کاهش یافته و سود کمتری به سهامدار تعلق می گیرد.

مسئله دوم به سهم هر شرکت در سبد سهام عدالت هر سهامدار مربوط است. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و سازمان بورس بارها اعلام کرده‌اند که پرتفوی سهامداران متفاوت است. یعنی ممکن است یک فرد تعداد سهامی که از برخی شرکت‌ها دارد بیشتر یا کمتر از سهامدار دیگر باشد. به همین دلیل سود کمتر یا بیشتری نسبت به سهامدار دیگر دریافت کرده است.

اما در حالت کلی دارندگان سبد سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی می بایست ۴۰۹ هزار تومان دریافت کنند. افرادی که سبد ۴۹۲ هزار تومانی دارند مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، کسانی که ۵۳۲ هزار تومان سبد دارند مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سهامدارانی که از سبد سهام یک میلیون تومانی برخوردارند ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

واریزی‌ها باید مطابق با ارقام مذکور و جدول ذیل باشد. سهامداران باید مغایرت در زمینه میزان سود را از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیگیری کنند.

سهام عدالت‌
سهام عدالت‌

خبر دیگر اینکه به دنبال تخلف هشت شرکت در واریز سود قرار است تا خردادماه ۱۴۰۳ میزان سودی که این شرکت ها در مرحله دوم پرداخت نکردند به حساب سهامداران عدالت واریز شود. بنابراین سهامداران منتظر دریافت سود سهام عدالت تا سه ماه آینده باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.