مدیر جهادکشاورزی چناران گفت: سرمای زمستان امسال به باغات این شهرستان ۴۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

خسارت ۴۱۲ میلیارد ریالی به باغات شهرستان چناران

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا روستانژاد اظهار کرد: این میزان خسارت به ۸۳۰ هکتار از باغات این شهرستان وارد شده است که کارشناسان میزان خسارت وارده به ۵۶۰ هکتار از باغات را ۱۰۰ درصد و ۲۸۰ هکتار از باغات را نیز ۷۰ درصد برآورد کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: باغات خسارت دیده شامل هلو، شلیل، زردآلو و بادام است.

روستانژاد بیان کرد: امید است با اجرای تغذیه باغات با استفاده از راهنمایی‌های کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان، بخشی از مشکلات باغداران این شهرستان حل شود.

وی با اشاره به اهمیت بیمه تاکید کرد: بهره‌برداران بخش کشاورزی باید نسبت به بیمه اراضی زراعی و باغی خود به موقع اقدام کنند، زیرا تنها ابزار کمک به خسارت دیدگان بخش کشاورزی، صندوق بیمه است که می‌تواند این سرمازدگی باغات را جبران نماید.

قلع و قمع هزار و ۳۹ مورد بنا در شهرستان چناران

مدیر جهاد کشاورزی چناران در ادامه این گفت‌وگو از قلع و قمع هزار و ۳۹ مورد بنا در این شهرستان خبر داد و افزود: بر اساس اطلاعات مردمی، گشت کارشناسان امور اراضی و دستور مقام قضایی از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار و ۳۹ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی و قلع و قمع شده است.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی و با هماهنگی دادستان و دستور قضایی صادره، هزار و ۱۸ مورد از این قلع و قمع بنا به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ در سطح ۵۵۶ هکتار و ۲۱ مورد از این موارد به استناد احکام صادره قطعی در سطح ۰.۴ هکتار اجرا که منجر به آزادسازی ۵۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی شده است.

روستانژاد مطرح کرد: در صورتی که اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی به اقدامات پیشگیرانه فوق توجه نکنند و به عمل مجرمانه خود ادامه دهند در اجرای ماده سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اعلام جرم شده و در صورت تکرار اقدام غیرقانونی به یک تا ۶ ماه حبس محکوم می‌شوند.

وی با توضیح در خصوص تغییر کاربری اراضی زراعی افزود: برای پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی، کارشناسان این مدیریت به طور مستمر در حال گشت‌زنی هستند و با متخلفان به طور جدی برخورد می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی چناران گفت: همچنین سامانه ۱۳۱ ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی که با هدف جلب مشارکت‌های مردمی راه‌اندازی شده است از شهروندان عزیز در خواست می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه ساخت و سازهای غیر مجاز با این سامانه تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.