فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی گفت: پارسال از ۹۶ قطعه زمین ملی به مساحت یک میلیون و ۶۶۱ هزار مترمربع با ارزش هزار و ۵۱۸ میلیارد و ۹۲ میلیون ریال در استان رفع تصرف شد.

بیش از ۱۶۰ هکتار زمین ملی در خراسان رضوی رفع تصرف شد

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ بهرام خسروی  افزود: از این زمین های تصرف شده ۲۰ قطعه به مساحت بیش از ۳۴ هکتار و ارزش ۲۹۹ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال مربوط به آمار اجرای احکام برای تصرفات و ۷۶ قطعه به مساحت ۱۳۱ هکتار و ارزش هزار و ۱۲۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال مربوط به رفع تصرفات فوری بوده است.

وی اظهار داشت: اراضی متصرف شده در ۱۳ شهرستان شامل کاشمر، خواف، بردسکن، بجستان، نیشابور، باخرز، کلات، قوچان، گناباد، تربت حیدریه، سبزوار، طرقبه شانیز و مشهد آزاد شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین اراضی متصرفی مربوط به شهرستان طرقبه شاندیز به میزان ۲۳ قطعه با گستره بیش از ۳۷ هکتار و ارزش ۷۲۸ میلیارد و ۷۹۸ میلیون ریال بوده است.

سرهنگ خسروی همچنین به نقش مهم گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره و بیان کرد: گشت حفاظت اراضی این اداره به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می کند.

وی افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس گرفته و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند.  

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.