وزیر خارجه عراق در اظهاراتی اعلام کرد که کشورش تلاش دارد دیدگاه‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ایران را به یکدیگر نزدیک کند.

به دنبال نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورهای عربی و ایران هستیم

قدس آنلاین؛ به نقل از موازین نیوز، «فواد حسین» وزیر خارجه عراق تاکید کرد که کشورش در تکاپوی نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ایران است.

فواد حسین وزیر خارجه عراق در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد، کشورش تلاش دارد دیدگاه‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و ایران را به یکدیگر نزدیک کند.

وی اظهار داشت: بی‌ثباتی داخلی بر روابط با خارج تاثیر گذاشته است اما مرحله قطع روابط با کشورها را پشت سر گذاشته‌ایم و وارد مرحله همکاری در زمینه‌های مختلف شده‌ایم.

وزیر خارجه عراق ادامه داد: سیاست خارجه دولت «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق مبتنی بر مجموعه اصولی است و اولین اصل این است که در فضای منطقه‌ای تاثیرگذار بوده و ابتکار عمل داشته باشیم.

وی تصریح کرد: خط دوم سیاست خارجی عراق این است که حالت توازن در منطقه ایجاد شود و سومین اصل نیز مبتنی بر منافع مشترک و دور کردن دیگران از دخالت در مسائل داخلی است.

اظهارات وزیر خارجه عراق در حالی است که منابعی در دولت عراق اعلام کردند بغداد در چارچوب تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه ایران و عربستان میزبان نشست مسئولان سعودی و ایرانی بود ادعای که از سوی ایران رد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.