مقامات آمریکایی افشا کردند ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری قصد انجام اقدامی عجیب داشت.

تصمیم عجیب ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

قدس آنلاین: برخی مقامات نظامی آمریکا گفته اند دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از قطعیت شکست خود در رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته تصمیم گرفت تمامی نظامیان در پایگاه‌های نظامی در جهان را به آمریکا بازگرداند.

کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا در زمان ترامپ گفت: چند روز پس از اعلام قطعی نتیجه انتخابات نامه‌ای به دستم رسید که جزئیات آن برایم مبهم بود، ولی امضای ترامپ در پایین آن ثبت شده بود. در این نامه بدون ذکر هیچ گونه دلیل عنوان شده بود که نیروهای نظامی آمریکا باید تا دو هفته آینده از تمامی پایگاه‌های نظامی در سومالی به کشور بازگردانده شوند.

این مقام آمریکایی ادامه داد: این در حالی بود که درست چند روز بعد هم ترامپ دستور خروج تمامی نیروهای نظامی از افغانستان را صادر کرد.

میلر اظهار کرد: پس از بررسی‌های انجام شده توسط رهبران ارشد امنیت ملی آمریکا، همگی به این نتیجه رسیدند که با عملیاتی روانی از سوی ترامپ مواجه هستند و قرار است قبل از ترک جایگاه ریاست جمهوری طوفانی به پا شود.

این مسئول پیشین آمریکایی گفت: در جلسات متعدد با مقامات نظامی برای بررسی دلایل تصمیمات عجولانه ترامپ با حضور مقامات اطلاعاتی و چهره‌های نظامی هیچ نتیجه‌ای برای چرایی این کارها به دست نیامد.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا عنوان کرد: پس از بررسی‌ها و جلسات مختلف تنها یک نتیجه حاصل شد و آن این بود که ترامپ قصد داشت با این اقدامات در روند انتخابات اختلال ایجاد کند و نتیجه نهایی را از هر راه ممکن لغو کند. ترامپ با این تصمیمات به دنبال هرج و مرج بود که البته موفقیتی نسبی هم به دست آورد.

گفتنی است ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته میلادی از علی رغم واگذاری نتیجه انتخابات به جو بایدن، رقیب دموکرات خود، از پذیرش شکست اجتناب کرده و در نهایت با تحریک هواداران خود باعث حمله آنها به ساختمان کنگره شد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.