آیت الله خزاعی گفت: امیدوارم در انتخابات پیش رو رفتارهایی که با اخلاق منافات و فاصله دارد از نامزدها و هوادارانشان سرنزند.

لزوم رعایت اخلاق در رقابت های انتخاباتی

آیت الله محمد حسن خزاعی باتوجه به انتخابات پیش رو و فعالیت های انتخاباتی نامزدها و هوادارانشان در روزهای باقی مانده تا انتخابات، درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ابراز داشت: افرادی که قصد خدمت به مردم را دارند باید به تقوای الهی آراسته و اخلاق اسلامی را رعایت نمایند و از طرفداران خود نیز بخواهند که در جریان فعالیت های انتخاباتی از بی اخلاقی پرهیز نمایند.

وی اظهار داشت: مقام ریاست جمهوری دومین مقام عالی در نظام جمهوری اسلامی است. برای این پُست باید یک فرد مومن و باتقوا انتخاب شود تا بتواند اهداف این نظام اسلامی را پیش برد. اگر شخص رییس جمهور ریاست طلب و یا ریاست پرست باشد، بروز انواع فساد در کشور دور از ذهن نیست.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه در دیگر کشورها شاید الزامی وجود نداشته باشد که افراد نامزد شده برای دراختیار گرفتن پست های بالای مملکت خود، مزین به آداب دینی باشند، افزود: هرکشوری قوانین خاص خود را دارد. ممکن است معیار آنها اجرای احکام دینیشان نباشد. اما نظام ایران، اسلامی است. در این نظام افرادی باید عهده دار امور شوند که به آداب اسلامی هم مزین باشند.

وی تدین، تقوا، سواد و کاربلدی را از والاترین خصوصیاتی دانست که یک فرد مسئول درنظام جمهوری اسلامی باید داشته باشد و ادامه داد: حضرت امیرالمومنین(ع) در توصیه به افرادی که قصد مدیریت و ریاست در امور دنیوی را دارند می فرمایند: " آلَةُ الرِّئاسَةِ سِعَةُ الصَّدرِ" بدین معنی که سعه صدر، ابزار ریاست است. افرادی که در کارزار رقابت درعرصه ریاست جمهوری وارد می شوند باید بدانند که داشتن سعه صدر یکی از ابراز و الزامات مهم و اساسی است. ضمن اینکه حق ندارند دیگر رقبا را تخریب کرده تا بدینوسیله رای بیشتری بدست آورند.

آیت الله خزاعی تصریح کرد: اینکه افراد یکدیگر را مورد طعنه و استهزا و تخریب قرار دهند از اخلاق اسلامی نیست. متاسفانه در سالهای گذشته این اتفاق افتاده بود. این اخلاق پسندیده نیست و امیدوارم در تبلیغات نامزدها و طرفدارانشان و همچنین در رقابت های انتخاباتی در دوره جدید، شاهد این ماجراهای غیراخلاقی نباشیم.

 وی در پاسخ به این سوال که افرادی که برای ریاست جمهوری رقابت می کنند و همچنین هواداران آنها، چگونه باید رفتار کنند تا اقدام غیراخلاقی صورت نگیرد، عنوان کرد: افراد کاندید شده تنها باید خود را به مردم معرفی کرده و از برنامه ها و تصمیماتی که برای پیشرفت این نظام اسلامی در نظر دارند بگویند. نه اینکه رقیب را تخریب کنند. همچنین طرفداران نامزدها نیز باید این نکات را رعایت نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.