رئیس جمهوری روسیه با اشاره به منابع عظیم و توانایی‌های این کشور، وعده داد: تجهیزات نظامی مانند سامانه‌های هوایی جدید، پهپادهای مدرن، کشتی‌ها و زیردریایی‌هایی در روسیه در حال ظهور است که هیچ نمونه مشابهی در جهان ندارند.

پوتین: کسی که قصد "گاز گرفتن" روسیه را داشته باشد، دندانش خرد خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه در نشست کمیسیون سازماندهی اقدامات در کشور اعلام کرد که با توجه به نگرش بودجه دفاعی و روند توسعه علمی در داخل کشور که اولویت اصلی آن روی توسعه نیروهای مسلح معطوف شده، سامانه‌های هوایی جدید، هواپیماهای بدون سرنشین مدرن همچنین کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌هایی در روسیه در حال ظهور است که بسیار پیشرفته هستند و هیچ نمونه مشابهی در جهان ندارند.

وی تأکید کرد که با توجه به عوامل گفته شده، روسیه قادر است سطح حمایت از نیروهای مسلح را حفظ کرده و نیازی به کاهش بودجه نخواهد بود.

پوتین در این نشست همچنین یادآور شد که روسیه با تلاش‌هایی برای "گاز گرفتن" کشور روبرو است، ولی هر کسی که چنین قصدی داشته باشد، دندان‌هایش خرد خواهد شد. وی ادامه داد: «برخی علناً جرأت می‌کنند بگویند که ثروت‌های طبیعی سیبری گویا بصورت ناعادلانه فقط به یک کشور تعلق گرفته. بسیار عجیب است که چنین سخنانی شنیده می‌شود، در حالیکه تا به امروز چنین حرفی زده نشده بود!»

رئیس جمهوری روسیه تأکید کرد که این کشور توان بالقوه عظیمی دارد: سرزمین متعلق به روسیه بزرگترین در جهان است و حدود 146 میلیون نفر جمعیت دارد، در مقایسه با کشورهایی که جمعیت آنها حتی به 100 میلیون هم نمی‌رسد. این اختلافات بسیار قابل توجه است.

ولادیمیر پوتین ابراز اطمینان کرد که همواره تلاش می‌شود تا روسیه را مهار کنند، برای اینکه چنین کشور قدرتمندی مورد نیاز کشورهای مخالف ما نیست. وی گفت: «البته ما با تکیه بر توانایی‌های مردم فدراسیون روسیه، همه تلاش خود را بکار خواهیم بست تا نه تنها قدرت و عظمت کشور را حفظ کنیم، بلکه آن را تقویت و افزایش دهیم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.