«یحیی سنوار» رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز دوشنبه پس از دیدار با هیأت مصری که به نوار غزه سفر کرده است، گفت: به زودی محاصره غزه شکسته می‌شود.

رییس حماس: غزه در آستانه شکستن محاصره است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری معا فلسطین سنوار گفت: با طرف‌های مصری در خصوص همه جزئیات تثبیت آتش بس و جلوگیری از حملات علیه مردم فلسطین صحبت کردیم و باید یادآوری کنم که شرایط مقاومت خوب است و آماده مقابله با هرگونه تجاوزی است.

وی افزود: ما از مصری ها و رهبران جهان خواستیم تا از متشنج شدن اوضاع در فلسطین و اقدامات رژیم اشغالگر در مسجد الاقصی جلوگیری کنند.

رییس حماس اضافه کرد: طرف‌های مصری در خصوص موضوع بازسازی غزه و اعطای کمک‌های بین‌المللی برای بازسازی این باریکه بحث و گفت وگو کردند. جهان و مصری های از این صحبت می کنند که می خواهند باریکه غزه را مانند دبی کنند.

سنوار گفت: ما خود و آرمان مان را بر جهان تحمیل می کنیم. ما مردمی هستیم که استحقاق زندگی کردن را داریم و ملتی هستیم که مستحق دست یافتن به حقوقش است.

وی با تأکید بر اینکه به زودی محاصره غزه شکسته می شود و فرصت زندگی مناسب برای ملت ما فراهم می گردد، گفت: فضای بین المللی اکنون مناسب و در حمایت از ملت فلسطین است که بایستی از این فرصت به بهترین نحو استفاده کرد.

رییس حماس در غزه با رد قاطعانه هرگونه شرطی در خصوص موضوع تبادل اسرا تأکید کرد که این مسأله هیچ ارتباطی با بازسازی یا شکستن محاصره غزه ندارد.

سنوار در ادامه گفت: ما مشکلی با اینکه این دو موضوع (تبادل اسرا و بازسازی و شکست محاصره غزه) در کنار هم به پیش برود نداریم البته میان این دو موضوع هیچ ارتباطی وجود ندارد.

وی افزود: در روزهای آینده دعوتی به منظور برگزاری نشست‌های عمیق و جدی میان گروه‌های فلسطینی صورت خواهد پذیرفت.

پیش تر عبداللطیف القانوع سخنگوی حماس گفته بود که سرلشکر عباس کامل رییس دستگاه اطلاعات مصر با رهبران حماس دیدار و به سخنان و مواضع آنان درباره موضوع ها و مسائل گوناگون از جمله تثبیت آتش‌بس با رژیم صهیونیستی و توافق بر سر سازوکارهای بازسازی باریکه غزه و راهکارهای تحقق وحدت ملی فلسطین گوش فرا خواهد داد.

القانوع گفت که سفر نماینده رئیس جمهوری مصر به نوار غزه تایید کننده وحدت جغرافیایی فلسطین و نقش پررنگ قاهره در تحقق‌ بخشی به وحدت ملت فلسطین است.

در همین پیوند، عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری بر لزوم پایان دادن به اختلاف‌ها میان گروه‌های فلسطینی‌ تاکید کرده بود.

السیسی امروز (دوشنبه) همزمان با سفر عباس کامل، به نوار غزه، رام‌الله و تل‌آویو برای تثبیت آتش‌بس و آغاز ابتکار قاهره به منظور بازسازی غزه تاکید کرد که گروه‌های فلسطینی باید به اختلاف و چنددستگی‌ پایان دهند.

وی افزود که گروه های فلسطینی هر آنچه که لازم است برای تضمین تکرار نشدن تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطین انجام دهند.

رییس دستگاه اطلاعات مصر روز گذشته (یکشنبه) در دیدار با مقام های رژیم صهیونیستی درباره مناسبات دو جانبه، آتش بس با نوار غزه و طرح مورد نظر قاهره برای بازسازی غزه با آنها گفت ‌و گو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.