بازیکنان تیم ملی ایران امشب از ساعت ۲۱ در حساس ترین نبرد خود در مرحله نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید به مصاف تیم ملی عراق بروند تا با شکست این تیم به عنوان صدرنشین گروه سوم رقابت‌ها راهی دور بعد مسابقات شوند.

  اما و اگر ممنوع !

شکست ایران در دور رفت مسابقات با مربیگری ویلموتس خاطرات تلخی را برای هواداران فوتبال ملی رقم زد، از این رو حالا باید منتظر بمانیم تا یوزهای ایرانی انتقام دیدار رفت را از عراقی ها بگیرند.

برتری دو امتیازی شاگردان کاتانچ در این رقابت ها نسبت به ایران کار را برای شاگردان اسکوچیچ سخت کرده اما با این وجود امیدواری وجود دارد که بازیکنان ایران با اتکا به توانمندی ستاره های نام آشنای خود بتوانند در این دیدار ۶ امتیازی برتری مطلق داشته باشند تا با خیال راحت و امتیاز بهتر به عنوان تیم نخست گروه به دور بعدی مسابقات راه پیدا کنند.

در پایان این مسابقه یا هر دو تیم و یا یکی از آن‌ها راهی مرحله بعدی می‌شوند. البته شانس صعود تیم ملی عراق حتی در صورت شکست مقابل ایران بسیار بالاست و آن‌ها در صورت شکست مقابل ایران فقط در صورتی صعود نمی‌کنند که تیم‌های ملی اردن، امارات، ازبکستان و چین بازی‌های هفته آخر خود را پیروز شوند. البته شرایط برای تیم ملی فوتبال ایران تفاوت دارد. شاگردان اسکوچیچ باید برای پیروزی مقابل عراق به میدان بروند و کار را به، اما و اگر واگذار نکنند. ایران در صورت پیروزی مقابل تیم ملی عراق، به عنوان تیم نخست راهی مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ می‌شود و در صورت شکست هم قطعاً از دور رقابت‌ها کنار می‌رود. اگر جدال تیم ملی فوتبال ایران با عراق مساوی شود، اوضاع کمی پیچیده خواهد شد و سرنوشت صعود ایران به دست تیم‌های دیگر رقم خواهد خورد. تیم ملی فوتبال کشورمان در صورت تساوی مقابل تیم ملی عراق، فقط باید منتظر رخ دادن یکی از این سه حالت باشد تا بتواند صعود کند: پیروزی یا تساوی استرالیا مقابل اردن، پیروزی عربستان مقابل ازبکستان و پیروزی ویتنام مقابل امارات.

اسکوچیچ: هنوز یک قدم دیگر مانده است

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در نشست خبری پیش از دیدار مقابل عراق اظهار کرد: پیش از اینکه به بحرین بیاییم، می‌دانستیم که باید در چهار بازی سخت، پیروز از زمین خارج شویم. این مسئله روی ما فشار وارد می‌کرد و حالا از این چهار بازی، یکی باقی مانده است و فکر می‌کنم سخت‌تر از سه بازی گذشته باشد.

وی در ادامه افزود: جو تیمی ما خیلی خوب است و تیم خوبی داریم. هر چه داریم خواهیم گذاشت و از همه توانمان استفاده خواهیم کرد تا پیروز از زمین خارج شویم.

برای عراق، بازیکنانش و کادر فنی این تیم احترام زیادی قائل هستم. عراقی‌ها مربی خوبی دارند و در مجموع تیم قابل احترامی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.