مدیر گروه فرهنگ و سیره رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از انتشار ۲۷۰ عنوان کتاب با محوریت فرهنگ و سیره رضوی از ابتدای تاسیس این گروه تاکنون خبر داد.

انتشار ۲۷۰ اثر با موضوع فرهنگ و سیره رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی انفرادی با اعلام این خبر عنوان کرد: پژوهش‌های علمی در جهت ترویج و نشر فرهنگ اسلامی از طریق تشکیل گروه‌های پژوهشی از جمله اهداف این مرکز علمی پژوهشی است و همچنین تولید آثاری با موضوعات متنوع فرهنگ و سیره رضوی به زبان‌های مختلف از جمله فعالیت‌های گروه فرهنگ و سیره رضوی به شمار می رود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت تأمین نیازهای فکری و فرهنگی زائران امام هشتم(ع)، بنیاد پژوهش‌های اسلامی به عنوان نهاد تبلیغی، فرهنگی و علمی در اشاعه سنت و سیره امام علی بن موسی الرضا(ع)، تاکنون موفق به انتشار ۲۷۰ اثر با محوریت و سیره این امام همام، به زبان‌های مختلف از جمله فارسی، عربی، انگلیسی، آذری، اردو و... شده است.

مدیر گروه فرهنگ و سیره رضوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: آثار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در حوزه فرهنگ و سیره رضوی در موضوعاتی همچون، زندگانی، معارف، حرم و آستان قدس رضوی، زیارت، محصولات فرهنگی و کودک و نوجوان به مخاطبان عرضه می‌شود.

انفرادی تصریح کرد: بیش از ۴۰ اثر در حوزه فرهنگ و سیره رضوی از بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در جشنواره‌های علمی و پژوهشی داخلی و بین‌المللی حائز رتبه برتر شده است.

وی یکی از اهداف مهم تعیین شده برای بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، را پاسخگویی و تأمین نیاز فرهنگی و فکری زائران بارگاه منور رضوی دانست و ابراز کرد: توجه به این مقوله چندین حوزه را در بر می‌گیرد؛ نخستین و مهمترین آن زندگانی و سیره فردی و اجتماعی امام رضا(ع) است و مسئله بعدی معرفت آن حضرت و زیارت است که به شدت مورد هجمه دشمنان واقع شده است.

این پژوهشگرادامه داد: «حضرت علی بن موسی الرضا(ع) امام رافت و معرفت»، «آداب زیارت امام رضا(ع)»، «نشانه‌های برجسته مشهد مقدس»، «امام رضا(ع) امام هشتم شیعیان»، «واژه‌نامه و حرم مطهر امام رضا(ع)»، «آداب زیارت امام رضا(ع)»، «حکایت آفتاب»، «هشتاد و هشت کلام از هشتمین امام حضرت علی بن موسی الرضا(ع)»، «سفر با خورشید» و... از جمله عناوین آثاری است که با محوریت امام رضا(ع) و زیارت نگاشته شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.