رییس انجمن تکواندو فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: قهرمانی مقتدرانه ایران در مسابقات پاراتکواندو آسیا نوید دهنده روزهای خوبی در پارالمپیک توکیو است.

لشکری: قهرمانی پاراتکواندو در لبنان روزهای طلایی توکیو را نوید می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، حسین لشکری با بیان اینکه نتایج پاراتکواندوکاران ایرانی در اردن فوق‌العاده بود، اظهار داشت: ایران در چند سال گذشته نشان داده قدرت نخست قاره کهن در این رشته به شمار می‌رود و کسب چهار مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز نیز مصداق بارز این واقعیت است. تاکنون ۶ دوره مسابقه پاراتکواندو در قاره آسیا برگزار شده که ایران در تمام ادوار با اقتدار به عنوان قهرمانی رسیده است. این نشان می‌دهد که ما در بخش ورزشکاران پارالمپیکی این رشته سرمایه گذاری را انجام داده و اکنون نیز سه پارالمپین تکواندو در لیست اعزام به ژاپن قرار دارند. 

وی با اشاره به سختی مسابقات قهرمانی آسیا ادامه داد: سطح مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا بسیار بالا است زیرا در این مسابقات ورزشکارانی از دیگر قاره‌ها حضور پیدا خواهند کرد. این رقابت‌ها قبل از اعزام ورزشکاران به پارالمپیک یک محک جدی بود که ورزشکاران از آن سربلند بیرون آمدند. مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی که پیش از این  ۲ سهمیه ایران را در توکیو کسب کرده بودند در این مسابقات نیز به مدال طلا رسیدند و این نشان می‌دهد که سختی‌های کرونا بر روند آماده‌سازی تیم تاثیر نگذاشته است. باید از کادر فنی و شخص «پیام خانلرخانی» تشکر کنم او با اقتدار تیم را روانه لبنان کرد و خود نیز به عنوان برترین مربی برگزیده شد. 

 رییس انجمن تکواندو فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با اشاره به کسب سهمیه در تکواندو زنان نیز افزود: «رایحه شهاب» در مسابقات اردن موفق به کسب سهمیه پارالمپیک توکیو شد و در این مسابقات نیز حاضر بود. این نخستین مسابقه رسمی شهاب بود که موفق شد مدال برنز را از آن خود کند. ما انتظار نتیجه خیره کننده از خانم شهاب نداریم زیرا در گام نخست است. اعزام به پارالمپیک به وی انگیزه لازم را داده و بدون شک برای بهترین نتیجه تلاش خواهد کرد. 

لشکری با اشاره به نتیجه احتمالی پاراتکواندو کاران افزود: قدرت نمایی اصغر عزیزی و مهدی پوررهنما نشان داد که ما می‌توانیم به کسب مدال خوشرنگ طلا در توکیو امیدوار باشیم. البته این مهم به راحتی محقق نخواهد شد بلکه باید تمام شرایط مسابقه برای این ورزشکاران مساعد باشد. 

ششمین دوره مسابقات قهرمانی پاراتکواندو آسیا سه شنبه - ۲۵ خردادماه با حضور ۸۴ ورزشکار از ۲۰ کشور در سالن «نوهاد نوفال» بیروت برگزار شد و طی آن تیم‌ملی پاراتکواندو ایران با ۴ مدال طلای مهدی پوررهنما، اصغر عزیزی، سعید صادقیان پور و مهتاب نبوی، یک نقره حامد حق شناس و ۲ برنز مهدی بهرامی آذر و رایحه شهاب مقتدرانه عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به نام خود ثبت کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.